مصوبه ستاد ملی معین کننده بازگشایی مدارس است

به گزارش وبلاگ گل یخ، بر اساس مصوبه ستاد ملی و استانی در تاریخ 24 مهر، تمام مدارس بجز دروس اولیه فنی و حرفه ای باید به صورت غیر حضوری برگزار شوند.

مصوبه ستاد ملی معین کننده بازگشایی مدارس است

به گزارش خبرنگار گروه استان های وبلاگ گل یخ از بیرجند، شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: بر اساس مصوبه اخیر ستاد ملی و استانی تمام مدارس بجز دروس اولیه فنی و حرفه ای باید به صورت مجازی برگزار شوند، اما مدارس روستایی و عشایری زیر 15 نفر اجازه برگزاری حضوری کلاس ها را دارند.

او اضافه کرد: آموزش و پرورش برای بازگشایی ها مصوبه ای را مبنا قرار داده که در اواخر شهریور ابلاغ شده است، اما مصوبه ستاد ملی و استانی که در روز 24 مهر ابلاغ شده است مبنای بازگشایی یا مجازی بودن مدارس نیز است.

شریف زاده ادامه داد: بر اساس مصوبه اخیر ستاد ملی، محدودیت هایی برای بازگشایی مدارس در کل کشور مشخص شده است که با توجه به شرایط کنونی و واکسینه نشدن جمعیت بالای 75 درصدی، امکان بازگشایی مدارس وجود ندارد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی شرح داد: البته مواردی مبنی بر بازگشایی مدارس پر جمعیت و اصرار مدیران و معلمان برای حضور دانش آموز در مدرسه داشتیم که موضوع را برای رسیدگی بیشتر به مدیر کل آموزش و پرورس استان گزارش دادیم.

بیشتر بخوانید

او بیان کرد: مصوبات ستاد استانی با امضائ رئیس دانشگاه علوم پزشکی و من به تمام فرمانداری های استان ابلاغ می شود و شهرستان ها نیز موظف به رعایت مصوبات ستاد ملی و استانی هستند.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس خراسان جنوبی عنوان کرد: تا زمانی که ایمنی جمعی در کشور در پی واکسینه شدن درصد بالایی از مردم صورت نگیرد، هیچ ایمنی صد در صدی ای در مقابل کرونا حتی در افرادی که دو دز واکسن را دریافت کرده اند ایجاد نمی شود.

او اظهار کرد: تا به امروز 65 درصد دانش آموزان بالای 12 سال در استان دز اول و 38 درصد آنان دز دوم را دریافت کرده اند و تا واکسیناسیون جمعی فاصله زیادی داریم و برای تصمیم گیری در بازگشایی مدارس باید منتظر پوشش بالای واکسیناسیون در استان و کشور باشیم.

شریف زاده گفت: در مورد دز سوم واکسن کرونا نیز تا به امروز در استان 188 نفر دز سوم را دریافت کرده اند و اولویت تزریق دز سوم با پرسنل درمانی، مراکز شبانه روزی، مراکز نمونه گیری کرونا و نقص ایمنی است و تزریق برای گروه های دیگر بر اساس دستورالعمل های بعدی صورت می گیرد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی ادامه داد: از آنجایی که کرونا، ویروس جدیدی است و واکسن آن نیز واکسن کم شناخته ای است مطالعات طولانی ای برای مقدار تاثیر آن در فرایند بیماری و درصد آنتی بادی آن نیاز است و برای تزریق واکسن های یادآور باید مطالعات سلولژی دقیقی صورت بگیرد.

او در انتها گفت: مردم همچنان باید دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند و نباید به بهانه واکسیناسیون رعایت ها کمتر شود.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مصوبه ستاد ملی معین کننده بازگشایی مدارس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصوبه ستاد ملی معین کننده بازگشایی مدارس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید