ترفندهایی ساده برای از بین بردن بوی بد کفش

به گزارش وبلاگ گل یخ، از بوی بد کفش هایتان خجالت می کشید؟ بوی بد کفش مانع از پوشیدن کفش مورد علاقه تان شده است؟ با آغاز تابستان و گرم شدن هوا، احتمال افزایش عرق از غدد در تمام بدن به خصوص کفش ها افزایش می یابد.

ترفندهایی ساده برای از بین بردن بوی بد کفش

بوی بد کفش برای هرکسی می تواند آزاردهنده و شرم آور باشد. به خصوص زمانی که به وسیله افراد زیادی احاطه شده باشید. به طور طبیعی، یک سری باکتری بر روی پاها وجود دارد که از عرق ترشح شده بر سطح پوست تغذیه می نمایند و باعث فراوری بوی تندی می شوند. به همین دلیل، هنگامی که تجمع عرق و باکتری ها بر روی پا افزایش می یابد، بوی نامطبوعی از کفش و جوراب فراوری می گردد.

رطوبت پاها و کمبود هوا در کفش ها زمینه را برای رشد قارچ ها و باکتری ها افزایش می دهد. این موضوع امری طبیعی است. اما در خانم های باردار و نوجوان ها بیشتر اتفاق می افتد؛ زیرا، بدن این افراد هورمون هایی فراوری می نماید که باعث تعریق بیشتر می گردد. از طرف دیگر، افرادی که تمام روز سرپا هستند یا شغل آن ها استرس زا است، بیشتر از دیگران عرق خواهند کرد.

خبر خوب این است که در ادامه مطالب قرار است چند روش از بین بردن بوی بد کفش ها را به شما آموزش دهیم؛ شما با استفاده از راه چاره ها و ترفندهای زیر می توانید بوی بد کفش ها را از بین ببرید. پس تا آخر مطالب همراه ما باشید.

روش از بین بردن بوی بد کفش:

هیچ کس دوست ندارد نظرات تند و زننده ای در رابطه با بوی بد پا یا کفش های خود بشنود. در حالت طبیعی، بوی بد پاها مشکل پزشکی به حساب نمی آید و می توان با خرید کفش باکیفیت و انتخاب جوراب های ضد عرق از بروز آن پیشگیری نمود. انتخاب کفش های باکیفیت که قابلیت تنفس را به پاها می دهد، می تواند به کاهش تعرق پاها نیز یاری کند.

استفاده از جوراب و کفش هایی با کیفیت پایین می تواند باعث تعریق بیشتر پا شوند. به طور کلی، چندین روش وجود دارد که فرد می تواند از آن ها برای کاهش بوی بد پا، ناشی از بی کیفیت بودن کفش استفاده کند. برای مثال، تعویض کفی های کفش با کفی های مخصوص و ضدعرق یکی از راه های کاهش بوی بد پا و پیشگیری از عفونت ناخن های پا است. بعلاوه، چند ترفند خانگی برای کاهش بوی نامطبوع کفش ها در زیر آورده شده است. پس، تا آخر این بخش همراه ما باشید:

1. از جوش شیرین استفاده نمایید:

جوش شیرین کاربردهای زیادی دارد که یک از آن ها، از بین بردن بوی بد کفش است. جوش شیرین می تواند بوی نامطبوع پا و کفش ها را از بین ببرد.

این پودر قادر است رطوبت اضافی را جذب کند. تنها کافی است چند قطره روغن خوشبو، یک برس، یک فیلتر قهوه و چند قاشق چایخوری جوش شیرین تهیه کنید. جوش شیرین را به همراه روغن ها درون فیلتر بریزید و آن را محکم ببندید و یک شبانه روز درون کفش قرار دهید تا صبح روز بعد از شر بوهای نامطبوع خلاص شوید.

2- کفش ها را در زیر آفتاب خشک کنید:

به زیبایی کفش ها و تمیزی اهمیت می دهید؟ اگر جواب شما بله است، پس حتما از اهمیت تمیزی کفش و جوراب ها اطلاع دارید. بعد از شستن کفش ها، چند ساعت آن ها را در زیر نور خورشید قرار دهید تا همزمان با خشک شدن کفش، باکتری ها از بین بروند.

3- پاها را تمیز نگه دارید:

اگر مشکل بو از کفش و جوراب نیست، پس وقت آن رسیده که به بهداشت پاها بیشتر اهمیت دهید. برترین کار برای از بین بردن بوی پا و کفش، شستشوی روزانه پاها با آب ولرم و شوینده مخصوص است.

برای لایه برداری از پاها و رعایت بهداشت فردی می توانید از سنگ پا بهره ببرید. سنگ پا با جداسازی پوست مرده از پاها مانع از رشد باکتری بر روی انگشتان پا می گردد. بعد از شستشوی پاها، حتما آن ها را خشک نمایید.

4- از دئودورانت مخصوص کفش بهره ببرید:

برای از بین بردن بوی پا و کفش، بدون دردسر، می توانید از اسپری های خوشبو نماینده کفش استفاده نمایید. تنها کافیست یک اسپری خوشبو نماینده همواره در کیف خود داشته باشید.

5- از الکل بهره ببرید:

یکی دیگر از روش های محبوب از بین بردن بوی نامطبوع کفش ها و افزایش طراوت پاها، استفاده از الکل است. در روش اول، یک بطری اسپری الکل را برداشته و آن را با محلولی از آب و الکل پر کنید. الکل و آب باید با نسبت مساوی با یکدیگر مخلوط شوند. این محلول را درون کفش ها اسپری نموده و اجازه دهید تا کفش خشک گردد. به همین راحتی می توانید از شر باکتری ها و بوی بد کفش ها خلاص شوید.

در روش دوم، با استفاده از یک پنبه آغشته به الکل درون کفش ها را تمیز نمایید. سپس، چند پنبه الکلی را یک شبانه روز در کفش ها قرار دهید.

پیشگیری از بوی نامطبوع کفش:

براساس گزارشات موسسه بهداشت، 16 درصد از بزرگسالان 21 سال به بالا از بوی نامطبوع پا و کفش ها ناراضی هستند. بدیهی است که بوی بد کفش ناشی از تعرق پاها است. بنابراین، با در نظر گرفتن موارد زیر به کاهش تعریق پاها یاری خواهید کرد:

  • ناخن های پا را کوتاه نگه دارید.
  • از جوراب های پنبه ای و نخی استفاده نموده و به موقع آن ها را تعویض کنید.
  • اگر در محیطی گرم زندگی می کنید، هرروز جوراب هایتان را تعویض کنید.
  • برای شستشوی پاها از صابون های ضد قارچ و ضد باکتری بهره ببرید.
  • با اسکراب کردن پاها، پوست مرده و سفت آن را از سطح پوست جدا نمایید.
  • از کفش های تنگ یا بی کیفیتی که رطوبت را در خود نگه می دارند خودداری فرمایید.
  • اجازه دهید رطوبت کفش به طور کامل از بین برود. سپس، از آن مجددا بهره ببرید.
  • در آب و هوای گرم از کفش هایی که دارای تهویه هستند یا صندل های مناسب بهره ببرید.

نکته پایانی:

شاید تمیز کردن کفش ها کمی وقت گیر یا خسته نماینده به نظر برسد، اما اگر سعی کنید به طور مستمر و در فواصل زمانی کوتاه این کار را انجام دهید، هم انرژی کمتری از شما می گیرد، هم نتیجه بهتری خواهد داشت. این نکته را هم در نظر داشته باشید که هیچ راه چارهی قطعی نیست، پس در پی دلیل اصلی بوی بد پاها باشید و با درمان آن ها برای همواره از شر بوی بد کفش ها خلاص شوید.

م.خ

منبع: ایرنا زندگی

به "ترفندهایی ساده برای از بین بردن بوی بد کفش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترفندهایی ساده برای از بین بردن بوی بد کفش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید