اشیای تیز؛ سریالی پر از اسرار

به گزارش وبلاگ گل یخ، چند سالی است که بر تعداد افرادی که سریال های روز دنیا را پیگیری می نمایند اضافه شده است و از سویی شاید به این دلیل باشد که سریال های بهتری و مجذوب کننده تری ساخته می گردد. ویژگی مشترک اغلب سریال های مجذوب کننده اخیری که در سطح دنیا ساخته می گردد، ساخته شدن براساس یک رمان است. مینی سریال اشیای تیز از جمله همین سریال ها است.

اشیای تیز؛ سریالی پر از اسرار

این روزها هم که زندگی ها دچار رخوت همگانی همراه با همه گیری بیماری و ترس از آن همراه شده است، تماشا سریالی که بتواند فکر را از اضطراب های رومزه خالی و هیجان مثبت وارد کند، خالی از فایده نیست.

فلین و رمان های هیجان انگیز

سریال Sharp Objects براساس رمانی با همین نام ساخته شده است. در ابتدا قرار نبود سریالی ساخته شود بلکه قرار بود نسخه سینمایی از این کتاب تهیه شود. در نهایت به علت اینکه به زمان زیادی برای پرورش شخصیت ها و ترسیم راستا پر پیچ و خم داستان احتیاج بود، تصمیم گرفته شد تا این داستان تبدیل به سریالی تلویزیونی شود.

گیلیان فلین نویسنده و فیلم نامه نویس اهل آمریکا است که از رمان هایش فیلم های خوبی از آب درآمده است. تا کنون سه رمان هیجان انگیز به نام های دختر گم شده، چیزهای تیز و جاهای تاریک نوشته است. فلین برای نوشتن فیلم نامه دختر گم شده چندین جایزه برده و برای گرفتن گلدن گلوب نامزد شده است. این رمان درباره مسائلی همانند اختلاف فرهنگی، مالی و خیانت در زندگی زناشویی، رسانه، تاثیر فرایندهای مالی روی زندگی خانوادگی و ظاهرسازی است.

اشیای تیز علاوه بر نویسنده خوب شانس خوبی هم در کارگردانی داشت. ژان مارک ولی، کارگردان کانادایی که فیلم های باشگاه خریداران دالاس، وحشی و سریال دروغ های کوچک بزرگ را در کارنامه اش دارد که فیلم های پرطرفداری در سطح جهانی هستند، اشیای تیز را نیز به خوبی ساخت. این مینی سریال در سال 2018 در 8 قسمت ساخته شد و ساخت ادامه این سریال هنوز معین نیست.

شخصیت های دوگانه

داستان از جایی آغاز می شود که کامیل که روزنامه نگار است برای تهیه گزارش از قتل یک دختر بچه به زادگاهش برمی شود. او به سرنخ هایی می رسد که به نحوی به کودکی اش و حوادث تلخی که منجر به خودآزاری کردنش شده، مرتبط است.

کامیل پریکر که نقش آت را امی آدامز بازی می نماید، روزنامه نگاری است که در شیکاگو دیلی کار می نماید و به خاطر خودآزادی در بیمارستان روانی بستری بوده و رنج مرگ خواهرش در کودکی را با خود به همراه دارد. مادر کامیل رفتار دوگانه ای با او و خواهر ناتنی اش دارد. مادری که به سختی محبت خود را به دیگر دخترش نشان می دهد و از سویی با دیگری به شدت مهربان است.

در این باره بخوانید:

سراسرِ شب یک چیز دیگر است

گامبی وزیر داستان استثنایی یک زن

ژانر کمدی سیاه چیست؟ برترین فیلم های این ژانر را بشناسید

خواهر ناتنی کامیل هم شخصیت جذابی دارد. دختری بسیار مهربان برای مادرش و شخصیتی آزارگر و ترسناک برای اطرافیانش که گویی میخواهد پادشاه همه اطرافیانش باشد. شخصیا دیگر این فیلم کارآگاه ریچارد ویلیس است. کارآگاهی از واحد قربانیان کانزاس سیتی که مسئول رسیدگی به جرایم ویندگپ است.

ایمی آدامز، پاتریشا کلارکسون، الیزا اسکنلن، الیزابت پرکینز، مدیسون دونپورت، کریس مسینا

مت کریون و تیلور جان اسمیت بازیگران این سریال هستند و اگر این سریال یک فیلم هالیوودی است اما اگر به داستان ها و فیلم های جنایی و پر رمز و راز علاقه دارید، تماشا آن را از دست ندهید.

منبع: ایرنا زندگی

به "اشیای تیز؛ سریالی پر از اسرار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشیای تیز؛ سریالی پر از اسرار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید