اسپیس ایکس 52 ماهواره استارلینک دیگر پرتاب کرد

به گزارش وبلاگ گل یخ، شرکت فضایی اسپیس ایکس 52 ماهواره استارلینک را به همراه 2 ماهواره دیگر در مدار زمین قرار داد.

اسپیس ایکس 52 ماهواره استارلینک دیگر پرتاب کرد

در این پرتاب موشک فضایی فالکون 9 شرکت فضایی اسپیس ایکس به غیر از 52 ماهواره استارلینک حامل 2 ماهواره شرکت های فضایی Tyvak و Capella بود.

این موشک ساعت 18 و 56 دقیقه بعد از ظهر شنبه به وقت محلی از پایگاه فضایی کندی پرتاب شد.

مرحله اول این موشک پیش از این در هفت پرتاب مورد استفاده قرار گرفته است و شرکت فضایی اسپیس ایکس قصد دارد آن را بار دیگر به زمین بازگرداند.

شبکه استارلینک به دنبال فراهم کردن دسترسی به اینترنت از طریق تعداد زیادی ماهواره کوچک با وزن کمتر از 500 کیلوگرم است.

طبق برآورد شرکت فضایی اسپیس ایکس پرتاب در مجموع 11 هزار ماهواره استارلینک حدود 10 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت. اولین مجموعه این ماهواره ها که شامل 60 ماهواره استارلینک بود در سال 2019 در مدار زمین قرار گرفت.

اسپیس ایکس از جمله چند شرکتی است که به دنبال پوشش اینترنت جدید، سریع و با پهنای باند جهانی است که می تواند توسط کشتی های مستقر در دریا، ساکنان روستاهای دورافتاده و به احتمال زیاد در کامیون ها و وسایل نقلیه بزرگ تجاری مورد استفاده قرار گیرد.

سیوا بهاراداوج مهندس عملیات اسپیس ایکس گفت: تا به امروز، بیش از نیم میلیون نفر برای دستیابی به سرویس اینترنت استارلینک سفارش داده اند. اسپیس ایکس در حال آزمایش این سرویس با مشتریانی در آمریکای شمالی و انگلیس است؛ هزینه سخت افزاری این سرویس 499 دلار و هزینه ماهانه آن 99 دلار است.

در نهایت این شرکت قصد دارد 12 هزار ماهواره اما با نرخ جایگزینی بالا پرتاب کند؛ چرا که طول عمر هر ماهواره تنها چند سال است. سرویس اینترنت استارلینک در مناطق شمالی آمریکا، کانادا و انگلیس موجود است، اما این خدمات رسانی در حال حرکت به سمت جنوب است.

وب سایت استارلینک به تازگی گفت که این سرویس برای مثال در تعداد محدودی از مشترکین جدید در فلوریدا مرکزی در دسترس است. این سرویس در حال حاضر سرعت بارگیری در حدود 100 مگابیت در ثانیه را فراهم می کند.

کمیسیون ارتباطات فدرال، 25 مگابیت در ثانیه یا بالاتر را به عنوان سرویس اینترنت پرسرعت تعریف می کند.،مهر

منبع: ایران آنلاین

به "اسپیس ایکس 52 ماهواره استارلینک دیگر پرتاب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپیس ایکس 52 ماهواره استارلینک دیگر پرتاب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید