اردوغان: رخداد های اخیر روابط ترکیه- آمریکا رابا چالش جدی روبرو کرد خبرنگاران

به گزارش وبلاگ گل یخ، رئیس جمهور ترکیه امروز در سخنانی خاطرنشان کرد: رخداد های اخیر روابط ترکیه- آمریکا را با چالش جدی روبرو کرد.

اردوغان: رخداد های اخیر روابط ترکیه- آمریکا رابا چالش جدی روبرو کرد خبرنگاران

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ گل یخ، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز شنبه در سخنانی اعلام نمود: با حمله به کنگره آمریکا (توسط حامیان ترامپ در ششم ژانویه)، بار دیگر روشن شد که تروریسم دشمن دموکراسی و بشریت است.

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به کشته شدن 13 نفر از اتباع این کشور در شمال عراق نیز گفت: از همه متحدانمان به خصوص پس از حمله خائنانه تروریستی در هفته گذشته انتظار موضع گیری واضحی داریم.

رجب طیب اردوغان در ادامه اضافه کرد: از متحدان خود در ناتو انتظار داریم از ترکیه برای مقابله با گروه تروریستی پ ک ک حمایت نمایند؛ در عمل و گفتار چیزی از آن ها مشاهده نمی کنیم.

وی در مورد روابط کشورش با آمریکا نیز گفت: رخداد های چند وقت اخیر روابط محبت آمیز ترکیه- آمریکا را با چالش جدی روبرو کرد. با یک چشم انداز بلند مدت می خواهیم همکاری خود با دولت جدید آمریکا را بر اساس اصل بُرد-برد تقویت کنیم. معتقدیم که منافع مشترک ترکیه و آمریکا نسبت به اختلاف نظر های مان بیشتر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اردوغان: رخداد های اخیر روابط ترکیه- آمریکا رابا چالش جدی روبرو کرد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: رخداد های اخیر روابط ترکیه- آمریکا رابا چالش جدی روبرو کرد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید