کل و بزها و گرازهای تندوره را از نزدیک دیده اید؟

به گزارش وبلاگ گل یخ، پارک ملی تندوره یکی از معجزات حیات وحش خراسان رضوی است.

کل و بزها و گرازهای تندوره را از نزدیک دیده اید؟

وبلاگ گل یخ مشهد - پارک ملی تندوره زمانی تفرجگاه و محل سرگرمی مردم درگز و قوچان بوده که از زیباترین و عمیق ترین دره های ژرف و پر شیب و تپه ماهورها بهره مند می باشد.

این زیستگاه از برترین زیستگاهای جانوران وحشی به ویژه پلنگ ایرانی ،قوچ و میش اوریال می باشد که چنانچه صبح زود یا غروب در این منطقه باشید گله های کل و بز را می توانید بینید که در حال چرا می باشند.

پارک ملی تندوره از نظر تاریخی هم دارای اهمیت است و در گذشته نه چندان دور راه ارتباطی درگز به قوچان از این منطقه عبور می نموده است.

در این منطقه بازمانده های سکونت در دوران های گذشته به چشم می خورد که از جمله آن می توان به آثار به جای مانده از دژی قدیمی به نام قلعه رجبه اشاره نمود که قدمت آن گفته می شود به قبل از اسلام بر می شود.

حیات وحش پارک ملی تندوره به غیر از 5 نوع گربه سان ایرانی که شامل پلنگ ایرانی، گربه جنگلی، گربه دشتی، گربه پالاس و سیاه گوش اورآسیا هستند، زیستگاه گراز نیز هست که از دیگر علف خوران پارک است و به تعداد زیاد در منطقه ها مختلف به ویژه شمال پارک زیست می نماید.

بعلاوه از سُم داران منطقه هم می توان به بز وحشی که گله های آنان در ارتفاعات منطقه دیده می شود و گوسفند که از گونه قوچ و میش اوریال و خالص ترین نژاد این گونه در ایران است، اشاره نمود.

عکس از: ابوالفضل سالاری

/ص.ب.

وبلاگ گل یخ خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کل و بزها و گرازهای تندوره را از نزدیک دیده اید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کل و بزها و گرازهای تندوره را از نزدیک دیده اید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید