واکسن کرونا در دبی برای جهانگرد ها

به گزارش وبلاگ گل یخ، طبق شیوه نامه منتشرشده به وسیله وزارت بهداشت و پیشگیری امارات متحده عربی، تزریق واکسن کرونا در دبی برای گردشگر ها و مقیم های این کشور با شرایط خاصی ممکن است. برای تزریق واکسن کرونا در دبی احتیاج به یک سری مدارک و هزینه است که در این راهنما به صورت کامل پوشش داده شده و بعلاوه مراحل واکسیناسیون در دبی را نیز می توانید بخوانید.

واکسن کرونا در دبی برای جهانگرد ها

با توجه به قوانین نو، این واکسن فعلا برای گردشگران ایرانی تزریق نمی گردد.

قیمت تور واکسن کرونا دبی چقدر است؟

این تور هم مانند سایر تورها با قیمت های مختلفی عرضه می گردد. از جمله مواردی که روی قیمت تور واکسن کرونا دبی تاثیر دارد، می توان به تعداد روزها و شب های اقامت در سفر، کیفیت محل اقامت (هتل با تعداد ستاره های کیفی، اقامتگاه، خوابگاه، هتل آپارتمان و…)، وسیله نقلیه سفر (کیفیت هواپیما و پرواز فرست کلاس یا اکونومی)، وعده های غذایی تور (صبحانه، نهار، شام و…) و… اشاره نمود. علاوه براین پیگیری کارهای اداری و ثبت نام برای تزریق واکسن کرونا از جمله مواردی هستند که روی قیمت تور دبی اثر دارند.

برای دریافت واکسن کرونا دبی چه مدارکی ضروری است؟

طبق اعلام خبرگزاری های دبی برای دریافت واکسن کرونا باید شناسه یا ID امارات، کپی ویزای اقامت و مدارک پزشکی را که نشان می دهد شما یک بیماری مزمن دارید، همراه داشته باشید.

البته اخبار و اطلاعیه های مربوط به دریافت واکسن کرونا دبی به طور مرتب در حال به روز رسانی و تغییر هستند. بنابراین بهتر است پیش از اقدام برای دریافت واکسن کرونا اخبار مربوط به این موضوع را پیگیری کنید.

آیا برای تکمیل واکسیناسیون باید دوباره به دبی سفر کنیم؟

با توجه به نوع واکسنی که تزریق می کنید، مثلا 28 روز بعد برای واکسن سینوفارم، 90 روز بعد برای واکسن اسپوتنیک یا 12 هفته بعد برای واکسن آسترازنکا و… باید مجددا برای دوز دوم واکسن به مرکز درمانی و پزشکی مربوطه مراجعه کنید. بنابراین مهم است که نوع واکسن دریافتی خود را بدانید.

شما می توانید به تناسب شرایط اقتصادی و اقامتی خود این دوره را در دبی بمانید یا به ایران برگردید و در بازه زمانی موردنظر مجددا به دبی سفر کنید.

آیا برای دریافت واکسن کرونا در دبی باید از قبل ثبت نام کنیم؟

در ادامه اگر قصد دریافت واکسن کرونا در دبی را دارید، باید اپلیکیشن DHA را دانلود و با استفاده از حساب DHA یا UAE Pass خود وارد برنامه شوید. سپس گزینه واکسن BOOK COVID-19 را انتخاب کنید. در ادامه مراحل آنالیز علائم را پر نموده و با دقت به سوالات پاسخ دهید تا صلاحیت خود را برای مصرف واکسن معین کنید.

در آخر قرار دیدار خود را با نزدیک ترین مرکز انتخاب و زمان مناسب را برنامه ریزی کنید تا در بازه زمانی معین شده به مرکز موردنظر مراجعه کنید. در نظر داشته باشید اگر همه مراحل را به درستی طی کنید، برای تایید قرار خود پیامکی دریافت خواهید کرد.

چون و چرای تزریق واکسن کرونا در دبی

وزارت بهداشت امارات متحده اخیرا یکی از خدمات اجتماعی خودش را در اختیار مقیمان و گردشگران خارجی گذاشته که هدف آن، ارتقای سلامت افراد و احیای گردشگری در دبی است.

در این برنامه، در کنار واکسن کرونا می توان واکسن پیشگیری یا درمان سایر بیماری ها را نیز دریافت کرد. البته واکیسنه شدن برای هر نوع بیماری احتیاج به این دارد که فرد متقاضی، مدارک پزشکی معتبرش را ارائه داده و مشاوره تخصصی یکی از پزشکان مجموعه های واکسینه کننده را دریافت کند تا در صورت تایید همه مراحل، واکسیناسیون انجام گردد.

نکته مهمی که وجود دارد این است که بر خلاف تزریق واکسن کرونا در ارمنستان، واکسینه شدن در دبی رایگان نیست و باید هزینه پرداخت گردد.

چطور واکسن کرونا در دبی را دریافت کنیم؟

اینجا می توانید قدم به قدم نحوه واکسیناسیون کرونا در دبی را بخوانید:

  • قدم اول: با مراجعه به وب سایت ای-سرویس، نام کاربری و رمز عبور خود را بسازید.
  • قدم دوم: مرکز درمانی مد نظر و زمان در دسترس را در ای-سرویس معین کنید.
  • قدم سوم: در ساعت و تاریخ معین شده، در مرکز درمانی حضور داشته باشید.
  • قدم چهارم: هزینه لازم برای صدور کارت واکسیناسیون بین المللی و بعلاوه مشاوره پزشکی را پرداخت کنید.
  • قدم پنجم: شرایط پزشکی خودتان (هر نوع سابقه بیماری)، واکسیناسیون های قبلی و مدارک مربوط را به پزشک ارائه دهید.
  • قدم ششم: طبق مدارک و سوابق ارائه شده، دکتر به سوالات شما پاسخ داده و واکسن های مورد احتیاج را تجویز می نماید.
  • قدم هفتم: هزینه های مربوط به واکسن و واکسیناسیون را پرداخت کنید.
  • قدم هشتم: واکسن با نظارت پزشک تزریق شده و کارت واکسیناسیون به روز می گردد.

شرایط خاص تزریق واکسن کرونا در دبی

واکسن کرونا در دبی برای افرادی که سابقه آلرژی (حساسیت) به واکسن دارند ممکن نیست.

افرادی که تحت مراقبت و درمان ویژه هستند (مانند سرطان یا سایر بیماری های ایمنی) باید در حین مشاوره با پزشک، مدارک معتبر پزشکی شان را ارائه بدهند.

افرادی که در حین واکسیناسیون شرایط جسمانی شان سالم نباشد، زمان واکیناسیون شان به بعدا موکول خواهد شد.

در صورت به همراه داشتن بچه ها، حتما با دکتر مطرح کنید تا دوز قانونی و امن واکسن استفاده گردد.

حتما مدارک شناسایی همراه داشته باشید.

تا حالا کسی تجربه تزریق واکسن کرونا در دبی را داشته؟

اطلاعاتی که در این خبر به شما دادیم طبق اطلاعیه وزارت بهداشت امارات متحده عربی بود. اگر شما شخصا از این برنامه استفاده نموده اید یا کسی را می شناسید که در دبی واکسینه شده باشد، حتما تجربه را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

منبع: علی بابا

به "واکسن کرونا در دبی برای جهانگرد ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن کرونا در دبی برای جهانگرد ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید