وام مسکن هنرمندان 200 میلیون تومان شد

به گزارش وبلاگ گل یخ، تفاهمنامه اعطای 2 هزار فقره تسهیلات مسکن بین بانک عامل بخش مسکن و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با هدف تأمین تسهیلات مسکن به هنرمندان صنایع دستی امضا شد.

وام مسکن هنرمندان 200 میلیون تومان شد

به گزارش گروه مالی وبلاگ گل یخ، تفاهم نامه اعطای 2 هزار فقره تسهیلات مسکن بین بانک عامل بخش مسکن و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با هدف تأمین تسهیلات مسکن به هنرمندان صنایع دستی امضا شد.

بر اساس این تفاهم نامه تا انتها سال 1400 دو هزار فقره به هنرمندان و صنعتگران حوزه صنایع دستی پرداخت می گردد.

در قالب این تفاهم نامه علاوه بر تسهیلات 60 میلیون تومانی بدون سپرده در تهران، امکان استفاده از تسهیلات مسکن از محل اوراق نیز فراهم بوده تا به هنرمندان حوزه صنایع دستی بتوانند به صورت تلفیقی از 200 میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن بهره مند شوند.

سقف تسهیلات بدون سپرده در تهران 60 میلیون تومان، در شهر های بزرگ و بالای 200 هزار نفر جمعیت 50 میلیون تومان و در شهر های کوچک نیز 40 میلیون تومان است. متقاضیان در شهر های بزرگ می توانند همزمان از تسهیلات اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن (اوراق ممتاز) 160 میلیون تومان و در شهر های کوچک نیز 120 میلیون تومان استفاده نمایند.

تسهیلات از محل اوراق برای زوجین هنرمند نیز متناسب با شهر محل زندگی تا دو برابر این مقدار قابل افزایش است.

مدت بازپرداخت تسهیلات بدون سپرده 10 ساله و تسهیلات از محل اوراق ممتاز نیز 12 ساله است.

محمود شایان مدیرعامل بانک دولتی در این نشست گفت: پس از درخواست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مورد تأمین تسهیلات هنرمندان حوزه صنایع دستی، با کمال میل پذیرفتیم و مقدمات امضای تفاهم نامه با این وزارتخانه را سریعاً ترتیب دادیم.

بعلاوه در این مراسم سعید اوحدی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه بر اساس آمار ثبت شده در سامانه ما، در حال حاضر 520 هزار هنرمند در حوزه صنایع دستی فعالیت می نمایند گفت: 75 درصد از این هنرمندان را بانوان به خود اختصاص می دهند و از این مقدار سهم نیز، 80 درصد بانوان خودسرپرست هستند.

پویا محمودیان معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه این تسهیلات تا انتها سال 1400 برای پرداخت تسهیلات به 2 هزار هنرمند و صنعتگر در حوزه صنایع دستی اعتبار دارد، اظهار امیدواری کرد ابتدای سال آینده نیز این تفاهم نامه تمدید گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "وام مسکن هنرمندان 200 میلیون تومان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وام مسکن هنرمندان 200 میلیون تومان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید