معرفی فرودگاه بخارست

به گزارش وبلاگ گل یخ، فرودگاه بخارست

بخارست، مرکز رومانی که زمانی به پاریس کوچک معروف بود مملوء از معماری های باشکوه، بناهای جالب و هتل های مجذوب کننده است اما با این حال جاذبه های این شهر نسبت به دیگر مقاصد گردشگری اروپا چندان معروف نیستند با این حال کافیست کمی این شهر را بهتر بشناسید تا بدانید با چه گنجینه ارزشمندی طرف هستید. فرودگاه بخارست اولین مکانی ست که گردشگرانی که از راه هوایی به بخارست می فرایند با آن روبرو می شوند، فرودگاهی که به هنری کوآندا معروف است و در چند کیلومتری شمال شهر قرار گرفته است. می خواهیم درباره فرودگاه بخارست بیشتر حرف بزنیم، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

معرفی فرودگاه بخارست

درباره فرودگاه بین المللی هنری کوآندا | Henri Coandă International Airport در بخارست

فرودگاه هنری کوآندا که در شهر اوتوپنی در 16.5 کیلومتری شمال مرکز شهر بخارست نهاده شده است شلوغ ترین فرودگاه بین المللی رومانی ست. فرودگاه بخارست شاهراه اصلی ورود گردشگران به این شهر است و با فاصله کمی که از شهر دارد به راحتی می توانید از آن جا به شهر بروید. فرودگاه بخارست هر سال حدود 12.8 میلیون مسافر را جابجا می نماید و در سال 2017 رکورد بیش از 111 هزار جابجایی هواپیما را زد.

اطلاعات کلی فرودگاه

نام فرودگاه: Henri Coandă International Airport

کد یاتا: OTP

کد ایکائو: LROP

ارتفاع از سطح دریا: 96 متر

نوع فرودگاه: همگانی

ترمینال ها: 1 ترمینال

وب سایت رسمی فرودگاه: bucharestairports.ro

تاریخچه فرودگاه

فرودگاه بخارست در طی جنگ جهانی دوم پایگاه هوایی نیروی هوایی آلمانی ها بود و بعد از جنگ هم تا سال 1965 به وسیله نیروی هوایی رومانی مورد استفاده قرار می گرفت. فرودگاه تا سال 1965 مورد توسعه و نوسازی نهاده شد؛ در این مدت باند آن از 1200 متر به 3500 متر ارتقاء پیدا کرد و ساختمان جدیدی هم برای مسافران داخلی و بین المللی ساخته شد.

ساختمان ترمینال مسافرتی در سال 1970 مورد نوسازی نهاده شد تا ظرفیت آن به 1.2 میلیون مسافر در سال برسد. دور دوم توسعه این فرودگاه به سال 1986 برمی گردد در آن موقع باند دوم 3500 متری هم ساخته شد، راستا تاکسی ها و سیستم نور فرودگاه هم توسعه پیدا کرد تا فرودگاه بتواند در هر ساعت 35 تا 40 هواپیما را مدیریت کند.

در سال 1992، فرودگاه بخارست تبدیل به یکی از اعضای شورای بین المللی فرودگاه ها شد و قرار بر این شد تا پروژه مدرن سازی این فرودگاه هر چه زودتر کلید بخورد. آغاز فاز اول این پروژه در سال های 1994 تا 1998 رخ داد. در سال 1997، سالن پروازهای خروجی و بین المللی جدیدی با ظرفیت 1200 مسافر و 5 پل تلسکوپی (air bridge) در هر ساعت با بزرگ تر شدن ساختمان اصلی ترمینال به وجود آمد. این فاز با 123 دلار میلیون سرمایه گذاری تکمیل شد.

در سال 2000، فاز دوم مدرن سازی فرودگاه با سرمایه گذاری 100 میلیون دلار آغاز شد و سالن ورودی پروازهای بین المللی هم نوسازی شد. نام رسمی این فرودگاه در سال 2004 از فرودگاه بین المللی اوتوپنی به فرودگاه بین المللی هنری کوآندا تغیر نام داد. فاز سوم نوسازی فرودگاه هم با هزینه 150 میلیون یورو در سال 2012 به انتها رسید و در این مدت ظرفیت ترمینال به سالانه 6 میلیون مسافر رسید.

ترمینال های فرودگاه

فرودگاه بخارست یک ساختمان ترمینال به همراه سه سالن جداگانه برای پروازهای خروجی بین المللی، ورودی بین المللی و داخلی دارد. سالن پروازهای خروجی بین المللی از 10 گیت تشکیل شده که 5 تا از آن ها مجهز به امکانات پل تلسکوپی هستند.

امکانات فرودگاه

در ساختمان ترمینال امکانات زیادی مثل رستوران، کافه، عابربانک، اینترنت، تلویزیون، تلفن عمومی، فکس و … وجود دارد.

راه های دسترسی به فرودگاه

  • قطارهای سریع السیر: این قطارها بین فرودگاه و ایستگاه راه آهن شمال بخارست در رفت و آمد هستند و با آن ها به راحتی می توانید به مرکز شهر بروید. ایستگاه قطار در 900 متری ترمینال فرودگاه نهاده شده است و با اتوبوس به راحتی به این ایستگاه می رسید.
  • اتوبوس: بدون شک یکی از معمول ترین راه های رفت و آمد بین فرودگاه و شهر، استفاده از اتوبوس های فرودگاه است که هم قیمتی ارزان دارند و هم امن و راحت هستند. اگر خیال دارید تا این مسافت را با اتوبوس طی کنید دو راستا در انتظار شماست: خط شماره 780 که مقصدش ایستگاه راه آهن مرکزی ست و خط شماره 783 که به سمت میدان اتحاد می رود و در همه ساعات شبانه روز فعال است.
  • تاکسی: در بیرون سالن پروازهای ورودی چشمتان به تاکسی های رسمی فرودگاه می افتد تاکسی هایی که قرار است سفر و رفت و آمدی راحت و بدون دردسر را برایتان ترتیب دهند. هزینه کرایه تاکسی ها کمی گران است مخصوصا این که راننده های تاکسی شهر بخارست از نظر نرخ کرایه معروفیت خوبی در بین گردشگران ندارند پس حتما قبل از آغاز سفر با راننده سر کرایه به توافق برسید و یادتان باشد که در زمان حرکت، تاکسی متر روشن باشد.
  • ترانسفر خصوصی: کافیست قبل از رسیدن به فرودگاه ترانسفر را به صورت آنلاین رزرو کنید در این صورت دیگر درگیر حمل و نقل عمومی نمی شوید. با این ترانسفر در جلوی فرودگاه سوار ماشین می گردد و درست در مقابل هتل خودرو را ترک می کنید.
  • کرایه اتومبیل: اگر به صورت گروهی سفر می کنید می توانید روی کرایه اتومبیل حساب کنید چون هزینه ها را تقسیم می کنید و هزینه سفرتان تقریبا مقرون به صرف می گردد.
منبع: الی گشت

به "معرفی فرودگاه بخارست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فرودگاه بخارست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید