مروری بر گلزن ترین مدافعان تاریخ فوتبال

به گزارش وبلاگ گل یخ، بعضی از مدافعان فوتبال توانایی های هجومی بالایی دارند و آمار گلزنی قابل توجهی بر جای گذاشته اند.

مروری بر گلزن ترین مدافعان تاریخ فوتبال

به گزارش خبرنگار هنر دفاع در فوتبال طی سال های گذشته تکامل یافته است و امروزه از مدافعان انتظار می رود که به طور فعال در حمله مشارکت داشته باشند.

بیشتر تیم های عظیم اروپایی، با پشتیبانی مدافعان خود کار های تهاجمی را آغاز و مدافعان میانی با پاسکاری دقیق خود حملات را آغاز می نمایند.

با این حال انتظار نمی رود که مدافعان به مقدار هافبک ها گلزنی نمایند، اما بازیکنانی مانند سرخیو راموس و رونالد کومان از این قاعده مستثنی بوده اند.

در این گزارش به آنالیز عملکرد 5 مدافع گلزن قرن 21 میلادی می پردازیم.

سرخیو راموس یک استثنا در تاریخ فوتبال است. تعداد کمی از بازیکنان در 35 سالگی می توانند به درخشش خود ادامه دهند و همچنان در سطح اول بازی نمایند.

هر چند راموس در فصل 2021-2020 به علت مصدومیت های پیاپی چند بازی را از دست داد، اما او از سال 2005 که به رئال مادرید پیوست، جزء ثابت ترین بازیکنان این تیم بود. راموس که از او با اسم افسانه مادرید هم یاد می گردد، یک مدافع میانی تهاجمی با مهارت های فنی بالا بود.

راموس چند هفته پیش رئال مادرید را ترک کرد و در حال حاضر با انتقال به پاری سن ژرمن در ارتباط است. بدیهی است که این مدافع میانی هنوز می تواند توانایی های خود را در بالاترین سطح ارائه کند و جذب او با قراردادی آزاد معامله ای خوب برای هر باشگاهی است.

جان تری که یکی از برترین مدافعان میانی تاریخ فوتبال است، بیشتر دوران حرفه ای خود را در چلسی بازی کرد و به علت تعصب و وفاداری اش به این تیم، به آقای چلسی مشهور شد.

تری که محصول آموزشگاه چلسی است، در 713 بازی برای این باشگاه به میدان رفته و 67 گل به ثمر رسانده است. این ملی پوش انگلیسی به علت توانایی رهبری اش مورد توجه نهاده شد. او با آبی پوشان 5 اسم قهرمانی لیگ برتر و یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد.

مدافع میانی در سال 2017 از چلسی جدا شد و یک فصل را در استون ویلا گذراند و سپس از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

نالدو مانند دنیل فن بویتن، یک مدافع میانی بلند قامت که از صندلی خوبی در بوندسلیگا برخوردار بود.

این ملی پوش برزیلی بیشتر دوران حرفه ای خود را با قراردادی قرضی در وولفسبورگ سپری کرد. در وردربرمن، نالدو 254 بازی در همه مسابقات انجام داد و 36 گل به ثمر رساند.

او برای وولفسبورگ هم 136 بار به میدان رفت و توانست 20 بار گلزنی کند. او با هر 2 تیم وولفسبورگ و وردربرمن پیروز شد قهرمانی در جام حذفی آلمان را تجربه کند.

دوران حضور او در تیم های شالکه و موناکو چندان پیروزیت آمیز نبود. نالدو در سال 2020 بازنشسته شد و در حال حاضر عضو کادر فنی تیم رویال بلوز در لیگ برتر چین تایپه است.

دنیل فن بویتن یک مدافع قدرتمند و مستعد بود که در برترین باشگاه های اروپایی بازی کرد. این بازیکن که کارش را در شارلوا آغاز کرد، در مارسی نام خود را عنوان کرد.

این بازیکن ملی پوش بلژیکی سال 2006 به بایرن مونیخ پیوست. او با این تیم 4 قهرمانی بوندسلیگا و یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرد.

فن بویتن 239 بازی در تمام مسابقات برای باواریایی ها انجام داد و 28 گل برای آن ها به ثمر رساند. به علت قدرت بدنی بالا، او در بیشتر دوئل های زمینی و هوایی پیروز بود.

روبرتو کارلوس که به اسم یکی از برترین مدافعان چپ نسل مدرن شناخته می گردد، به علت توانایی های تهاجمی اش مشهور شد.

ماجراجویی کارلوس در اروپا با اینترمیلان آغاز شد، اما در بود که او به یکی از برترین بازیکنان تاریخ فوتبال تبدیل شد. بازیکن ملی پوش برزیل قدرت دوندگی بالایی داشت و شوت های عجیبی می زد.

کارلوس 527 بازی برای رئال مادرید انجام داد و 70 گل برای این تیم به ثمر رساند. او پس از بازی در تیم های گالاتاسرای، کورینتیانس و دهلی دیناموس، در سال 2015 از دنیای فوتبال خداحافظی کرد و کفش هایش را آویخت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مروری بر گلزن ترین مدافعان تاریخ فوتبال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مروری بر گلزن ترین مدافعان تاریخ فوتبال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید