مرد عنکبوتی را به بفتا راه ندادند

به گزارش وبلاگ گل یخ، فیلم ابرقهرمانی مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست در بفتای 2022 هیچ جایزه ای دریافت نخواهد کرد.

مرد عنکبوتی را به بفتا راه ندادند

به گزارش ایرنا، ماجرا از این قرار است که استودیو سونی این فیلم را به موقع در پلتفرم پخش آنلاین بفتا، بفتا ویو (Bafta View)، بارگذاری ننموده و از این رو مرد عنکبوتی نو واجد شرایط رقابت برای جوایز بفتا نخواهد بود. این خبر به اطلاع اعضای بفتا نیز رسیده است.

استودیو فیلمسازی سونی و متولیان بفتا کوشش کردند بر سر معافیت این فیلم با هم توافق نمایند، اما مذاکرات در این باره بی نتیجه ماند. در حال حاضر اگر یکی از اعضای بفتا روی صفحه مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست کلیک کند، به جای کل فیلم تنها یک تیزر دو دقیقه ای برای وی نمایش داده خواهد شد.

بفتا در این باره بیانیه ای را در پلتفرم استریم خود منتشر نموده است با این مضمون: مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست واجد شرایط شرکت در جوایز فیلم بفتا 2022 نبود بنابراین در این رقابت شرکت داده نشد. همان طور که در آیین نامه ما آمده است، همه فیلم ها باید قبل از بسته شدن دور اول رای گیری ها روی سرویس بفتا ویو در اختیار رای دهندگان قرار گیرند تا رعایت انصاف و برابری برای همه فیلم ها تضمین گردد، اما این فیلم به وسیله توزیع نماینده بارگذاری نشد.

بفتا شرط بارگذاری فیلم های شرکت نماینده روی بفتا ویو را در تابستان سال 2020 اعمال کرد.

دور اول رای گیری های جوایز بفتا روز سوم ژانویه (13 دی) بسته شد و تمام فیلم ها باید تا آن روز بارگذاری می شدند. بنابر یک فرضیه احتمالی، سونی آنقدر به اکران سینمایی مرد عنکبوتی نو پایبند است که از ترس منتشر شدن فیلم، حاضر نیست خطر اکران این فیلم روی پلتفرم خصوصی بفتا را به جان بخرد.

این خبر ضربه ای بزرگ به کارزار مرد عنکبوتی برای شگفتی آفرینی در فصل جوایز سینمایی بود. این فیلم که 15 دسامبر (24 آذر 1400) روی پرده سینما ها رفت تا به امروز 1 میلیارد و 500 میلیون دلار در گیشه جهانی فروش نموده است و به عنوان یکی از مدعیان جدی اسکار به شمار می رود و درخواست ها برای ورود این فیلم به لیست نامزد های اسکار برترین فیلم روز به روز بیشتر می گردد.

منبع: فرارو

به "مرد عنکبوتی را به بفتا راه ندادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرد عنکبوتی را به بفتا راه ندادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید