طرح پاسپورت واکسن اجرایی می گردد

به گزارش وبلاگ گل یخ، اتحادیه اروپا میخواهد تا سرانجام ماه ژوئن (خرداد) طرح پاسپورت واکسن را در سراسر کشورهای عضو این اتحادیه عملیاتی کند.

طرح پاسپورت واکسن اجرایی می گردد

به گزارش یورونیوزدیدیه ریندرز کمیسر قضایی اروپا، روز سه شنبه 25 فروردین (14 آوریل) به نمایندگان مجلس اروپا گفت این طرح از ابتدای ماه ژوئن به صورت آزمایشی راه اندازی می گردد و تا 21 همان ماه به صورت کامل اجرایی خواهد شد. پاسپورت های واکسن، که برخلاف نامشان بیشتر شبیه گواهینامه های رانندگی خواهند بود، قرار است در بدو ورود شهفرایندان به رستوران ها، بارها، فرودگاه ها و جشنواره ها کنترل شوند. پیشتر مخالفت هایی با این اقدام اتحادیه اروپا ابراز شده بود و شماری از منتقدان این روش صدور پاسپورت واکسن و کنترل افراد را تبعیض آمیز خوانده بودند.

مخالفان می گویند چنین فرایندی مغایر با حقوق بشر است چرا که بین شهفرایندانی که واکسن زده اند و بقیه شهفرایندان تبعیض قائل می گردد و نهایتاً به نوعی اختلاف طبقاتی و اجتماعی گسترده دامن می زند.

مقامات اروپایی گفته اند این گواهی سبز دیجیتال تنها یک پاسپورت واکسیناسیون ساده نخواهد بود و اطلاعاتی نظیر تاریخچه تست کرونای فرد و همچنین ابتلای او در گذشته را دربرخواهد داشت.

بعضی از کشورهای عضو اتحادیه نظیر یونان و اسپانیا که بیشتر به گردشگری وابسته هستند و می خواهند فرایند ورود گردشگران تسریع گردد، برای آغاز زودتر این طرح کوشش می کردند.

منبع: ایران آنلاین

به "طرح پاسپورت واکسن اجرایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح پاسپورت واکسن اجرایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید