شهرهایی که غول موسیقی کلاسیک هستند

به گزارش وبلاگ گل یخ، آنچه به یک کنسرت ارزش می دهد؟

عوامل بسیاری هستند که یک اجرای موسیقی را ارزشمند می کنند. از کیفیت اجرا و گروه های موسیقی که بگذریم کیفیت سالن ها هم یکی از مهمترین عوامل بهتر شدن اجراها هستند. در اینجا به چند شهری که سالن های اجرای حرفه ای دارند اشاره میکنیم و طبیعتا این فهرست شامل تمامی شهر ها و سالن های با کیفیت نمیشود، در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

شهرهایی که غول موسیقی کلاسیک هستند

تالار آمستردام Amsterdam

این سالن در سال 1888 میلادی افتتاح شده و یکی از سالن های کنسرت نئو کلاسیکال محسوب شده و در سراسر جهان به عنوان یکی از محبوب ترین سالن های کنسرت شناخته می شود. وجود این سالن نشان می دهد همه کسانی که به آمستردام سفر می کنند با هدف استفاده از قوانین سهل انگارانه مرتبط با تفریحات ناسالم به این شهر نیامده و هنردوستان و افراد وابسته به موسیقی نیز جذب این شهر می شوند. این سالن در سطح جهان به دلیل کیفیت بالای صوتی به کار رفته در آن دارای معروفیت و احترام بوده و محل اصلی ارکستر مشهور و معروف Royal Concertgebouw محسوب شده و همچنین ارکستر سمفونی فیل هارمونیک هلند Netherlands Philharmonic و ارکستر چمبر Chamber orchestras نیز از این سالن برای اجرای قطعات خود استفاده می کنند. فصل برپایی کنسرت ها در تالار آمستردام از ماه سپتامبر تا ژوئن ادامه داشته و در کل سال نیز کنسرت های رایگانی نیز در روزهای چهارشنبه ساعت 12 و 30 دقیقه ظهر در این محل اجرا می شود.

پکن

در شهری که بیشتر به دلیل اپرای چینی و ورزش های رزمی شناخته شده و کمتر در آن موضوع موسیقی کلاسیک غربی مطرح بوده، وجود گنبد شیشه ای جنجالی و خیره کننده مرکز هنرهای نمایشی پکن Beijings Center for the Performing Arts بدون هیچ تردیدی یک موفقیت و دستاوردی بزرگ برای شهر محسوب می شود. این سالن کنسرت که در بین مردم شهر با عنوان تخم مرغ بزرگ Giant Egg, شناخته می شود در سال 2007 میلادی افتتاح شده ودر آن 3 سالن اجرای مختلف وجود داشته و ظرفیت پذیرایی از 5 هزار و 452 نفر را دارد. در این سالن تقویم اجرای کنسرت های مختلفی وجود دارد که هر دوستدار هنری را مسحور کرده و شامل کنسرت های ارکستر سمفونیک، کلاسیک و معاصر می شود.

برلین

ساختمان فیل هارمونیک برلین با نام Kulturforum در زمان تقسیم شدن برلین به دو بخش شرقی و غربی ساخته شده بود و هدف آن اجرای نمایش برای مردم آلمان شرقی و نشان دادن آنچه از دست داده بودند، اعلام شده است. این تالار از طریق فردی به نام هانس شارون Hans Scharoun طراحی شده و در سال 1963 میلادی افتتاح شد. تالار Kulturforum برلین یکی از بزرگترین و مشهورترین تالارهای اجرای موسیقی در جهان محسوب شده و دلیل این موضوع نیز، قابلیت بالای آکوستیک آن و همچنینی میزبانی از ارکستر سمفونی مشهور برلین است که معروفیت خود را مدیون اجراهای تاثیرگذار و فراموش نشدنی هربرت فون کاراجان Herbert von Karajan در دوران پس از جنگ جهانی است. گفتنی است سر سیمون راتل Sir Simon Rattle رهبری گروه ارکستر برلین را از سال 1987 میلادی بر عهده داشته و فصل اجرای کنسرت در این سالن از پایان آگوست شروع می شود.

بوستون

بنای تاریخی تالار سمفونی نئوکلاسیک بوستون Bostons neoclassical Symphony Hall در سال 1900 میلادی افتتاح شده و هدف اصلی ساخت آن میزبانی از گروه ارکستر سمفونی بوستون بوده که هنوز هم به عنوان محل این ارکستر شناخته می شود. معمار و طراح این سالن در زمان اجرای پروژه از بهترین متخصصین آکوستیک و انعکاس صدا مشاوره گرفته و از کمک های آن ها در ساخت این سالن بهره برد تا از بالا بودن کیفیت صدا در سالن طراحی شده، اطمینان حاصل کند و در نتیجه این سالن از جمله بهترین سالن های کنسرت در جهان شناخته می شود.

رهبری ارکستر این سالن در حال حاضر بر عهده هنرمند جوان اهل لیتوانی یعنی آندریس نلسونز Andris Nelsons قرار داشته و در آن برنامه جامعی از ارکستر، نمایش های اپرا و … از ماه سپتامبر تا ژوئن تدارک دیده شده است که با استقبال و حضور گسترده مردم رو به رو شده و گروه ارکستر Boston Pops نیز در این محل به اجرای قطعات مختلفی می پردازند.

لندن

سالن کنسرت لندن در سال 1871 میلادی از طریق ملکه ویکتوریا افتتاح شد. این سالن سلطنتی به شکل یک خمره طراحی شده و به نام سالن سلطنتی آلبرت Royal Albert Hall معروفیت دارد که یکی از وسیع ترین و باظرفیت ترین سالن های جهان محسوب شده که توانایی میزبانی 5 هزار و 275 نفر را دارد. این سالن امروزه به واسطه استفاده به عنوان مجالس و برنامه های هنری دانشگاهی و اجرای کنسرت های موسیقی کلاسیک مردمی popular classical music که معمولا در فاصله جولای و سپتامبر انجام می شود؛ معروفیت دارد. در این سالن تا به امروز تعداد زیادی از بهترین هنرمندان جهان به اجرای موسیقی پرداخته و قیمت بلیط این سالن نیز بسیار مناسب است.

منبع: travelblog.viator.com

منبع: الی گشت

به "شهرهایی که غول موسیقی کلاسیک هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرهایی که غول موسیقی کلاسیک هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید