زمان اعلام نتایج ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش وبلاگ گل یخ، محمود محمود زاده با اعلام اینکه تا به امروز بیش از یک میلیون و 900 هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند اضافه نمود: تسهیلات 450 میلیون تومانی ساخت به خودمالکان تهرانی پرداخت می گردد.

زمان اعلام نتایج ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن

وی گفت: بر اساس آیین نامه قانون ساماندهی که ملاک عمل در همه طرح های حمایتی است، افرادی که واجد شرایط برای طرح نهضت ملی مسکن تلقی می شوند باید دارای چهار شرط باشند که شامل استفاده نکردن از امکانات دولتی در حوزه مسکن از اول انقلاب (فرم ج سبز)، عدم وجود مالکیت خصوصی از اول فرودین 1384، تاهل و سابقه حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه از تسهیل در شرایط ثبت نام اطلاع داد و گفت: بر اساس مصوباتی که به تازگی از دولت اخذ شد، دو شرط از این شروط تسهیل بیشتری پیدا کرد که شامل سابقه مالکیت خصوصی از بیش از 16 سال به پنج سال و بعلاوه کاهش سابقه سکونت در شهر موردتقاضا است.

وی ادامه داد: درخصوص سابقه سکونت تصمیم وزارت راه و شهرسازی بر این است که سابقه سکونت در کلانشهر ها همان پنج سال باقی بماند، ولی در سایر شهر ها این شرایط تسهیل گردد و کاهش یابد.

محمودزاده گفت: جدول و شرایط کاهش سابقه سکونت در شهر های مورد تقاضا که به وسیله وزارت راه و شهرسازی آنالیز و تعیین شده است به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

وی شرایط دریافت تسهیلات برای متقاضیانی تهرانی و منطقه ها دریافت تسهیلات برای متقاضیان تهرانی را نیز گفت و اضافه نمود: برای متقاضیانی که در شهر تهران متقاضی مسکن هستند در شرایط فعلی دو انتخاب وجود دارد. چنانچه متقاضیان تهرانی شرایط خودمالکی را انتخاب نمایند به وسیله گروهی و یا مشارکت با سازندگان تسهیلات 450 میلیون تومانی به آن ها پرداخت می گردد که می توانند نسبت به ساخت هم در بافت فرسوده و هم در سایر شهرها، اقدام نمایند.

محمودزاده ادامه داد: متقاضیان تهرانی که بخواهند از تسهیلات دولتی استفاده نمایند در شهر های تازه اعلام شده امکان ثبت نام را دارند و تسهیلات به آن ها پرداخت خواهد شد.

ثبت نام بیش از یک میلیون و 900 هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن

وی در مورد اندازه استقبال از این طرح و آماری از اندازه مشارکت گفت: تا امروز بیش از یک میلیون و 900 خانوار در این طرح ثبت نام کردند که در این مرحله در حال پالایش اطلاعات آن ها هستیم. کوشش می کنیم تا اوایل دی ماه نتایج پالایش به متقاضیان واجد شرایط اعلام گردد تا مراحل بعدی ثبت نام را بگذرانند.

وی در مورد تحویل واحد های نهضت ملی مسکن گفت: از آنجایی که این واحد ها رابخش خصوصی احداث می نمایند و دولت سازنده نیست چنانچه آورده متقاضیان و منابع ساخت که شامل تسهیلات بانکی و آورده متقاضی است در موعد تعیین واریز گردد حتما این پروژه ها می تواند در زمان کوتاه تری تحویل بگردد.

محمودزاده توضیح داد: پیش بینی وزارت راه و شهرسازی برای تحویل واحد ها حداقل یک سال و نیم تا دو سال است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

منبع: تجارت نیوز

به "زمان اعلام نتایج ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان اعلام نتایج ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید