ددلاین چیست ، برترین زمان مهاجرت تحصیلی

به گزارش وبلاگ گل یخ، اگر برای شما هم این سوال وجود دارد که ددلاین چیست و برترین زمان مهاجرت تحصیلی چه زمانی است، با ما در این مطلب خبرنگاران همراه باشید. امروزه متقاضیان ایرانی زیادی در پی مهاجرت و پی ریزی آینده تحصیلی، کاری و زندگی خود در کشوری پیشرفته و مدرن هستند و به علت نداشتن تجربه کافی، اغلب با سوالات زیادی مثل اینکه ددلاین چیست و یا برترین زمان مهاجرت تحصیلی چه وقت است روبرو می شوند که ندانستن جواب تک تک آنها می تواند دردسرساز شده و مثل مانعی در ادامه فرایند مهاجرت تحصیلی عمل کند.

ددلاین چیست ، برترین زمان مهاجرت تحصیلی

اگر شما هم قصد دارید تا یکی از مقاطع دانشگاهی کارشناسی، ارشد و یا دکترا را در یکی از برترین دانشگاه های دنیا دنبال کنید، باید به خوبی با نکات و جزئیات پرشمار فرایند پذیرش و ویزای تحصیلی کشور و دانشگاه مورد نظر خود آشنا باشید و بتوانید به راحتی چالش های این فرایند را بگذرانید.

بسیاری از افراد این طور تصور می نمایند که برای مهاجرت تحصیلی به کشوری خارجی تنها احتیاج به اخذ ویزای تحصیلی از سفارت آن کشور دارند، اما در حقیقت این طور نبوده و شما باید پیش از اقدام برای دریافت ویزا، در پی اخذ دعوت نامه و یا همان نامه پذیرش دانشگاه مورد نظر خود در خارج از کشور باشید.

شما باید به وب سایت دانشگاه منتخب و مورد نظر خود مراجعه نموده و برحسب اطلاعات ارائه شده در دپارتمان پذیرش دانشگاه، مراحل اپلای را به دقت انجام داده و با موفقیت سپری کنید. اما صرف نظر از مراحل اپلای و مدارک مورد احتیاج برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی، چیزی که بسیار مهم بوده و از نظر بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور پنهان می ماند، مسئله ددلاین دانشگاه است و اینکه واقعاً ددلاین چیست

ددلاین چیست

همان طور که در مطلب اصطلاحات پذیرش تحصیلی به این موضوع اشاره کردیم، در پاسخ به این سوال که ددلاین چیست باید بگوییم که ددلاین (deadline) یا همان ضرب العجل، به آخرین مهلتی گفته می گردد که به وسیله دانشگاه به دانشجویان اعلام می گردد. برای اصطلاحات تحصیلی در خارج از کشور ،مثل اینکه ددلاین چیست کلید واژه و راهنما در وب سایت های دانشگاه قرار داده نشده، از این رو باید از قبل خود را برای روبرو با انواع اصطلاحات تحصیلی مهم آماده کنید.

در واقع ددلاین می تواند آخرین مهلت برای ارسال مدارک پذیرش تحصیلی، مدرک زبان و سایر مدارک پشتیبان باشد، یا اینکه ددلاینی برای ثبت نام حضوری دانشجو برای ترم تحصیلی نو در نظر گرفته گردد.

زمانی که شما به وب سایت دانشگاه و دپارتمان پذیرش مراجعه می کنید، باید طبق زمان مورد احتیاج برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی که بین 3 تا 6 ماه است، برای زمان ورودی دانشگاه و ثبت نام برنامه ریزی نموده و طبق انتخاب ترم تحصیلی پاییز و یا زمستان، به ددلاین های ذکر شده توجه کنید.

اگر برای مثال بخواهید برای فاند تحصیلی و یاری هزینه دانشگاهی پیش از ورود به دانشگاه خارجی درخواست دهید، باید از ددلاین مخصوص متقاضیان اسکالرشیپ تبعیت کنید، این در حالی است که در بسیاری از وب سایت های دانشگاهی، ددلاین ارسال مدارک و ثبت نام برای رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف، متفاوت بوده و برای تمام متقاضیان ضرب العجل یکسان مشخص نشده است.

بنابر تجربه کارشناسان مهاجرت تحصیلی وبلاگ گل یخ، شما باید بین 8 تا 10 ماه قبل از ثبت نام در ترم تحصیلی دانشگاه خارجی، برای دریافت و آماده سازی انواع مدارک تحصیلی، اقتصادی و هویتی وقت گذاشته و با دقت فراوان، خود را برای مرحله مهمی چون دریافت ویزای تحصیلی آماده کنید.

در واقع تنها اطلاع از زمان ددلاین و اینکه ددلاین چیست کفایت ننموده و شما باید انواع و اقسام مدارک مهم تحصیلی از جمله ریزنمرات، توصیه نامه اساتید، استادی پلن و انگیزه نامه sop را برای پذیرش تحصیلی و ویزا آماده و ارسال کنید.

مواردی که آماده سازی آنها زمان بر بوده و باید با صبر و حوصله و دقت فراوان جمع آوری و در نهایت پیش از ددلاین مشخص شده برای دانشگاه ارسال گردد. باید به این نکته توجه داشته باشید که ددلاین تنها مختص موارد مرتبط با دانشگاه خارجی بوده و حتماً باید با رجوع به تقویم تحصیلی مشخص شده رعایت گردد. به جرات می توان گفت که فهمیدن اینکه ددلاین چیست و رعایت آن از اهمیت بسیار زیادی در موفقیت پفراینده شما برخوردار است.

یعنی اگر برای مثال مقطع کارشناسی رشته ای مثل مدیریت بازرگانی را در ایران گذرانده و در پی ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد همین رشته در کشوری مثل کانادا هستید. باید براساس بودجه و شرایط تحصیلی، شهر، استان و دانشگاه مورد نظرتان را انتخاب نموده و با انتخاب رشته و مقطع در وب سایت دانشگاه، از شرایط اپلای، قوانین پذیرش و ددلاین مختص به متقاضیان بین المللی آن رشته تحصیلی آگاه شوید.

به طور معمول، با دریافت نامه پذیرش تحصیلی دانشگاه، شما برای 6 ماه فرصت دارید تا برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام نموده و با حضور در کشور و دانشگاه مورد نظر خود در خارج از کشور، برای ثبت نام اقدام نمایید.

البته باید به یاد داشته باشید که مبحث ددلاین تا زمان پرداخت شهریه و ثبت نام ترم تحصیلی دانشگاه همراه شما بوده و نباید با موفقیت در دریافت نامه پذیرش، از پیگیری سایر تاریخ های مهم ثبت نام غافل شوید.

بعلاوه باید به این موضوع توجه داشته باشید که بعد از دریافت نامه پذیرش و رزرو وقت سفارت، یک ددلاین 30 روزه نیز برای انجام انگشت نگاری و عکس بیومتریک در محل کارگزاری ویزا برای شما در نظر گرفته می گردد.

اکنون که به طور مختصر با مفهوم ددلاین و اینکه ددلاین چیست آشنا شدید، بد نیست تا کمی هم به آنالیز این موضوع بپردازیم که برترین زمان مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور چه زمانی است و اینکه چه تاثیری می تواند در فرایند مهاجرتی ما داشته باشد.

برترین زمان مهاجرت تحصیلی

پس از مبحث ددلاین ارسال مدارک پذیرش تحصیلی و آنالیز کامل اینکه ددلاین چیست ، نوبت به یکی از فاکتورهای مهم فرایند مهاجرت یعنی برترین زمان مهاجرت تحصیلی می رسد.

اصولاً اغلب دانشگاه های خارجی دارای دو ترم تحصیلی پاییز و زمستان هستند و برخی از آنها ترم های تابستانی و فوق العاده را نیز برگزار می نمایند. وقتی که عزم خود را برای مهاجرت تحصیلی به یک دانشگاه خارجی جزم می کنید، باید همه چیز را از آماده سازی و ترجمه مدارک تحصیلی گرفته تا زمان رزرو وقت سفارت و اقدام برای ویزای تحصیلی و بعلاوه مدیریت امور اقتصادی و بودجه برای پرداخت شهریه و هزینه های تحصیلی را آنالیز و برنامه ریزی کنید.

یعنی اگر برای مثال قصد داشته باشید تا به عنوان ورودی ترم پاییز سال تحصیلی 2021-2022 در یک دانشگاه اروپایی ثبت نام نموده و پیش از آغاز ترم پاییز در آن کشور حضور داشته باشید، باید از حداقل 8 تا 10 ماه قبل برای انجام تمامی فرایند های لازم اقدام کنید.

یعنی اگر بخواهید بدون عجله و با صبر و حوصله تمامی فرایندهای مهاجرتی را با دقت انجام داده و بدون نقص و مشکل احتاقتصادی مدارک مورد احتیاج را ترجمه، آماده و ارسال کنید، باید با احتساب زمان ارزیابی دانشگاه، زمان انجام مراحل انگشت نگاری بیومتریک و آنالیز پفراینده به وسیله کنسولگری، از حدود یک سال قبل دست به کار شوید.

برای مثال اگر سال ورودی شما 2022 و ترم انتخابی شما پاییز است، برترین زمان مهاجرت تحصیلی برای شما فصول پاییز و زمستان سال 2021 خواهد بود.

البته می توان از یک جنبه دیگر نیز به موضوع برترین زمان مهاجرت تحصیلی نگاه کرد، اینکه شما تا چند سال پس از فارغ التحصیلی مشکل چندانی برای ادامه تحصیل در خارج نداشته و می توانید به راحتی برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کشورهای خارجی اقدام کنید.

اگر از این دید بخواهیم موضوع برترین زمان مهاجرت تحصیلی را مورد آنالیز قرار دهیم، ایده آل ترین زمان ممکن بین 1 تا 3 سال بعد از فارغ التحصیلی از آخرین مدرک دانشگاهی است. این بدین خاطر است که هنوز چندان از محیط تحصیل و دانشگاه بدان صورت دور نشده و می توانید با سرعت بیشتری خود را با محیط تحصیلی و فضای دانشگاه برای مقطع تحصیلی بعدی وقف دهید.

در واقع شما دارای فاصله و گپ تحصیلی زیادی برای ادامه تحصیل و مهاجرت تحصیلی نیستید و شرایط مناسبی برای انجام این کار دارید.

اما اگر برای مثال بین 5 تا 8 سال از آخرین مدرک تحصیلی شما گذشته باشد و بخواهید دوباره به فکر ادامه تحصیل و مهاجرت تحصیلی بیافتید، باید مدارکی قانع نماینده برای افسر سفارت آماده کنید که نشان دهد در این فاصله زمانی به کاری مرتبط با مدرک تحصیلی مشغول بوده اید، یا در حال جمع آوری بودجه لازم برای ادامه تحصیل در دانشگاه خارجی بوده و یا در کوشش برای یادگیری زبان و کسب مدرک بین المللی زبان بوده اید.

موضوع شرط سنی و گپ تحصیلی چندان برای دانشگاه های خارجی مطرح نبوده و آنها بیشتر به شرایط تحصیلی، نمرات و مدرک زبان شما توجه می نمایند. اما این موضوع برای افسر کنسولگری محل شک بوده و ممکن است اینطور فکر کند که مهاجرت تحصیلی و اخذ ویزا از این طریق، بهانه ای برای اقامت دائم و انجام کار غیرقانونی در کشور مقصد است.

اگر فکر می کنید که برترین زمان برای مهاجرت تحصیلی به ترم ورودی پاییز و زمستان شما بستگی دارد، باید به شما بگوییم که کیفیت و کمیت آن به هیچ وجه تفاوتی نداشته و سختی را برای شما ایجاد نمی کند. اما در اغلب موارد، متقاضیان ترم اولی و نو الورود دانشگاه های خارجی سعی می نمایند تا ترم پاییز را برای آغاز کار خود در خارج از کشور انتخاب نمایند.

برترین زمان مهاجرت تحصیلی وابستگی زیادی به شرایط روحی و آمادگی ذهنی شما برای آشتی دوباره با کلاسهای درس و شرکت در فعالیت های دانشجویی، نوشتن جزوه و آماده کردن انتها نامه آن هم در محیط کاملاً نو و پیشرفته دارد.

اگر تمایل دارید تا با اتخاذ تصمیم مهاجرت تحصیلی، آغاز دوباره داشته و آینده ای روشن را برای خود متصور شوید، احتیاجی به نگرانی در خصوص موانع موجود نیست و می توانید با استفاده از مشاوره تخصصی و ارزیابی تحصیلی موسسه وبلاگ گل یخ ، به راحتی تمامی استرس های موجود را کنار گذاشته و قدم به قدم به سوی موفقیت و آینده درخشان در خارج از کشور گام بردارید.

شما می توانید هرگونه سوالی در خصوص فرایند پذیرش، انواع مدارک پشتیبان تحصیلی مورد احتیاج، شرایط و قوانین کلی، نکات ددلاین، برترین زمان برای مهاجرت تحصیلی و هر آنچه که می خواهید را از کارشناسان ما پرسیده و با کسب اطلاعات لازم، با قدرت در این جهت قدم بگذارید.

منبع: لتس گو یونی

به "ددلاین چیست ، برترین زمان مهاجرت تحصیلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ددلاین چیست ، برترین زمان مهاجرت تحصیلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید