خبرنگاران پویش نفس در استان مرکزی راه اندازی شد

به گزارش وبلاگ گل یخ، اراک- خبرنگاران- مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به نیاز فوری و مبرم این دانشگاه به اکسیژن، برای درمان بیماران مبتلا به کرونا پویش نفس در استان مرکزی راه اندازی شد.

خبرنگاران پویش نفس در استان مرکزی راه اندازی شد

یاسر قربانی عصر سه شنبه در گفت و گو با وبلاگ گل یخ اضافه نمود: در موج چهارم کرونا و با توجه به حجم بالای مراجعان و بستری ها، برای تامین اکسیژن مراکز درمانی با مشکل جدی روبرو شده ایم.

وی تاکید کرد: با توجه به سرعت بسیار بالای انتقال و افزایش مبتلایان، آمار بستری و مرگ و میر نیز به شدت افزایش یافته و مراکز درمانی استان در شرایط بحرانی به خصوص در زمینه تامین اکسیژن که اصلی ترین درمان بیماری کرونا است قرار دارند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: این دانشگاه علی رغم مشکل در تامین اکسیژن، در تعداد کپسول های اکسیژن نیز دچار مشکل شده و با توجه به تکمیل ظرفیت بیمارستان ها و پیش بینی پر شدن نفاهتگاهی که در حال احداث است، به شدت به آن نیاز داریم.

قربانی گفت: دانشگاه علوم پزشکی اراک با را ه اندازی پویش نفسدر صدد رفع کمبود کپسول اکسیژن برای درمان بیماران کرونایی است که از مردم، صنایع و نیروهای مسلح و هر شخص حقیقی و حقوقی که می تواند در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی اراک و مبتلایان را یاری نمایند، انتظار داریم وارد میدان عمل شده و یاریگر دانشگاه باشند.

وی با بیان اینکه روزهای تلخی را در استان مرکزی شاهد هستیم گفت: بیماران برای یک لحظه بیشتر زندگی کردن و نفس کشیدن تلاش می نمایند و بیماران در بیمارستان ها بر روی تخت های بیمارستانی در حال جدال با زندگی هستند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان داشت: کادر درمان با ایثار و از خودگذشتگی در حال نجات جان بیماران کرونایی هستند چرا که شرایط استان به شدت بحرانی است و در این زمان حساس نیازمند یاری سبز همه مردم هستیم.

قربانی شرح داد: از مردم درخواست داریم کسانی که کپسول اکسیژن در منزل دارند و یا شرکت ها و صنایع و خیرانی که در این زمینه می توانند دانشگاه را یاری نمایند، در این برهه زمانی حساس در کنار حوزه بهداشت و درمان و مردم باشند که روزهای سختی را در پیش رو داریم.

وی بیان نمود: همشهریان، خیران و صنایعی که می توانند در تامین کپسول های اکسیژن یاری گر حوزه سلامت استان باشند جهت هماهنگی در این مهم با شماره تلفن 09186929173 تماس حاصل نمایند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران پویش نفس در استان مرکزی راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پویش نفس در استان مرکزی راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید