خبرنگاران سه نمایشگاه صنایع دستی برای گردشگران آستارا دایر شد

به گزارش وبلاگ گل یخ، آستارا - خبرنگاران - رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا از برپایی سه نمایشگاه توانمندی های دستی هنرمندان این شهرستان در مقابل هتل اسپیناس، طرح سالمسازی سفیر امید و ایست بازرسی قلعه، برای بازدید گردشگران تابستانی اطلاع داد.

خبرنگاران سه نمایشگاه صنایع دستی برای گردشگران آستارا دایر شد

پردل امیری نژاد روز یکشنبه در بازدید از نمایشگاه های صنایع دستی آستارا گفت: مساحت هر نمایشگاه 50 متر مربع است و حدود هزار و 500 عدد صنایع دستی نظیر گلیم، جاجیم، کیف دستی و مسافرتی، خورجین، تابلو فرش، لباس محلی مردانه و زنانه، نازک کاری چوب و عروسک های کاموایی در آنها عرضه می گردد.

وی اظهار کرد: این نمایشگاه ها هر روز از ساعت 9 تا 21 دایر است و 800 هنرمند صنایع دستی آستارا در بیش از 10 رشته فعالیت می نمایند و 230 نفر آنها تحت پوشش بیمه هستند.

وی یادآور شد: روستای عنبران آستارا به عنوان روستای گلیم ایران معرفی شده است و هنرمندان رشته های مختلف به خصوص گلیم بافان، برای رونق فراوری نیازمند حمایت هستند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا ادامه داد: مراکز اطلاع رسانی و معرفی جاذبه های طبیعی و گردشگری استان گیلان در مبادی ورودی آستارا فعالیت خود را شروع نموده اند.

شهرستان گردشگرپذیر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران سه نمایشگاه صنایع دستی برای گردشگران آستارا دایر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سه نمایشگاه صنایع دستی برای گردشگران آستارا دایر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید