جمع آوری پل خیبر شرط لازم برای ثبت جهانی بازار اراک است

به گزارش وبلاگ گل یخ، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، جمع آوری پل خیبر شرط لازم برای ثبت جهانی بازار اراک است.

جمع آوری پل خیبر شرط لازم برای ثبت جهانی بازار اراک است

داستان چیست؟

محمدکریم شفیعی در خصوص آغاز عملیات اجرایی پیاده راه سازی در مرکز شهر اراک و خیابان محسنی اظهار کرد: فاز اول پیاده راه سازی مرکز شهر اراک از خیابان امیرکبیر آغاز شد و در حال حاضر در مراحل پایانی کار هستیم و بزودی با اتمام کار در اختیار مردم قرار می گیرد، اما در این جهت مشکلاتی وجود داشت.

وی افزود: برای انجام پروژه پیاده راه سازی خیابان امیرکبیر به شکل کامل و اصولی از اداره برق درخواست شد که همکاری لازم را جهت زیرزمینی کردن کابل های برق و جابجایی تیرهای برق موجود در خیابان وممانعت از دوباره کاری داشته باشند، اما این همکاری صورت نگرفت و این مسئله سرعت کار را گرفت.

وی با بیان اینکه شهرداری اظهار داشت که هزینه زیرسازی کابل ها و جابجایی تیرهای برق را پرداخت می کند، اما اداره برق همکاری نکرد، افزود: این عدم همکاری باعث می شود که مجددا در آینده کار کندمان و و در نتیجه صرف هزینه انجام گیرد، همچنین با توجه به اینکه شرکت آب و فاضلاب هنوز برای این جهت شبکه فاضلاب پیش بینی نکرده است، به همین دلیل پیاده راههای کناری با مواد و متریال قبلی ترمیم می شود.

شهردار اراک افزود: فرایند این ترمیم به این شکل است که از خیابان امیرکبیر به سمت شمال میدان شهدا حرکت می کنیم و تا سینما فرهنگ جهت مسدود و کف پوش ها اصلاح می شود، همچنین از سر بازار تاریخی اراک به سمت خیابان حصار و خیابان محسنی، هر دو طرف عملیات کف سازی و پیاده راه سازی انجام می شود، همچنین یک سوم خیابان محسنی از انتهای پل خیبر تا خیابان منتهی به میدان ارگ نیز کف سازی و به خیابان حصار متصل می شود.

وی با اشاره به کف سازی کامل کوچه های منتهی به بازار از سمت خیابان محسنی گفت: در واقع این فرایند فاز نخست پیاده راه سازی مرکز شهر اراک خواهد بود که باید تا پاییز سال آینده تکمیل و تحویل شهفرایندان شود و در فاز دوم نیز خیابان مخابرات و شهید بهشتی در دستور کار قرار می گیرد.

شفیعی با تاکید بر اینکه نباید فراموش کرد که پیاده راه سازی به معنی کف سازی و ایجاد روشنایی و مبلمان نیست، اظهار کرد: هدف اصلی از پیاده راه شدن یک جهت جلوگیری از تردد خودروهای شخصی و سپس زیباسازی و ایجاد مبلمان شهری است که قطعا با اجرای این پروژه ثبت جهانی بازار تاریخی اراک میسر می شود.

وی اضافه کرد: برای اجرای فاز نخست این پروژه 17 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و قطعا برای سال آینده و اجرای فاز دوم نیز باید همین مقدار اعتبار اختصاص یابد.

وی شرط لازم برای ثبت جهانی بازار تاریخی اراک را جمع آوری پل خیبر دانست و افزود: خوشبختانه، استاندار و معاون عمرانی استاندار با جمع آوری این پل موافق هستند. پیشنهادات لازم از سوی شهرداری مطرح شده است و تنها لازم است که مصوبه و ابلاغ دستور جمع آوری توسط شورای ترافیک و شورای تامین استان انجام شود.

شهردار اراک با بیان اینکه نظر شهرداری این است که این پل تا نوروز جمع آوری شود، گفت: تصمیم بر این است که برای جلوگیری از اتلاف هزینه ها پس از جمع آوری پل از مرکز شهر، در نقطه دیگری از شهر که ظرفیت استفاده از آن وجود دارد نصب شود که قطعا با دستور شورای تامین و شورای ترافیک هماهنگی لازم با شرکت ماشین سازی جهت جمع آوری و نصب در نقطه دیگری از شهر انجام می شود. شفیعی تاکید کرد: تمام مطالعات ترافیکی و تمهیدات لازم پس از جمع آوری این پل اجرا شده و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

منبع: همگردی

به "جمع آوری پل خیبر شرط لازم برای ثبت جهانی بازار اراک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمع آوری پل خیبر شرط لازم برای ثبت جهانی بازار اراک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید