تا به امروز بیش از 41 میلیون دز واکسن در کشور تزریق شده است

به گزارش وبلاگ گل یخ، یادگاری نیا گفت: تا به امروز بالای41 میلیون دز واکسن تزریق شده است و در صورت تداوم کار بیش از 70 تا 80 درصد جامعه از ویروس کرونا ایمن می شوند.

تا به امروز بیش از 41 میلیون دز واکسن در کشور تزریق شده است

به گزارش خبرنگار ، داود یادگاری نیا متخصص بیماریهای عفونی در گفت و گوی شبکه خبر اظهار کرد: در کشور خوشبختانه با جهشی که در واکسیناسیون رخ داده است، تا به امروز بالای41 میلیون دوز واکسن به هموطنان تزریق شده به طوریکه اگر این فرایند به همین سرعت ادامه یابد به راحتی می توان گفت تقریبا بالای 70 تا 80 درصد جامعه را ایمن نموده ایم.

او اضافه کرد: افرادی که واکسن زده اند، شانس بستری، شدت بیماری و مرگ و میر آنها فوق العاده از افرادی که واکسن نزده اند، کمتر است.

یادگاری نیا اعلام کرد: برای مهار کرونا ویروس، مهم ترین قدم واکسیناسیون است، البته نباید از فرهنگ و استقبال مردم در این راستا هم غافل شد، زیرا در کشور ما هموطنان تجربه خوبی نسبت به واکسن های قبلی داشتند و بسیاری از افراد جامعه نسبت به مهار این ویروس اقدام نموده و تمایل خود را به انجام واکسیناسیون نشان داده اند.

این متخصص بیماری های عفونی اعلام کرد: بعلاوه فرایند کرونا در کشور رو به کاهش است، اگر همزمان فرایند واکسیناسیون افزایش پیدا کند تا 2 ماه آینده با پیک 6 رو به رو نخواهیم شد، همه افراد جز موارد استثناء باید واکسن بزنند.

یادگاری نیا در پاسخ به این سوال که احتمال فوت بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در افراد واکسینه شده نسبت به افرادی که واکسن دریافت ننموده اند، چقدر است؟ گفت: آمار متفاوت بوده و به نوع واکسن هم بستگی دارد. گفته می گردد بعضی از واکسن ها 99 درصد مقدار مرگ ومیر را کاهش می دهند و این نکته جالبی است و البته در بعضی دیگر از واکسن ها درصد اثربخشی کمتر است، اما تجربه نشان داده است که مقدار فوتی در افراد واکسینه نشده بسیار بیشتر است.

او اضافه کرد: یک دوز واکسن تنها 36 درصد ایمنی ایجاد می نماید، اما اگر افراد به طور کامل واکسینه شوند یعنی دوز دوم را هم دریافت نمایند، می توانند بیش از 88 درصد و در بعضی موارد بالای 94 درصد ایمنی داشته باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تا به امروز بیش از 41 میلیون دز واکسن در کشور تزریق شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تا به امروز بیش از 41 میلیون دز واکسن در کشور تزریق شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید