برترین مقاصد گردشگری برای قایق رانی (قسمت دوم)

به گزارش وبلاگ گل یخ، یکی از ورزش های هیجان انگیز و محبوب، به خصوص برای علاقه مندان به طبیعت، قایق رانی در آب های آرام است. قایق رانی یکی از برترین روش ها برای تماشای منظره ها طبیعی اطراف در شهرهای ساحلی است. در قسمت قبل با چند مقصد گردشگری عالی برای قایق رانی آشنا شدیم. در ادامه به چند مورد دیگر، اشاره می کنیم. با خبرنگاران همراه باشید.

برترین مقاصد گردشگری برای قایق رانی (قسمت دوم)

زمانی که صحبت از مقاصد توریستی برتر برای قایق رانی می شود، منظور فقط سواحل شنی و آب و هوای استوایی نیست.

قایق رانی یکی از ورزش های محبوب در سفر به شهرهای ساحلی و جزیره های گوشه و کنار جهان است.

در بسیاری از این شهرها، امکانات لازم برای قایق رانان حرفه ای و مبتدی ها فراهم شده است. شما هم اگر به این ورزش علاقه دارید می توانید از این لیست برای انتخاب مقصد سفر یاری بگیرید.

آبدره Andean، پاتاگونیا، شیلی

در این منطقه از پاتاگونیا، رشته کوه آند به دریا می رسد. قله های پوشیده از برف، دره های یخچالی و جنگل های بارانی، چشم انداز ها شگفت انگیز این ناحیه را تشکیل می دهند. در این آبدره گونه های مختلفی از حیوانات دریایی را مشاهده خواهید کرد؛ از جمله دلفین، پنگوئن و شیرهای دریایی.

پارک ملی آبدره های کنای (Kenai)

برترین روش برای بازدید از این پارک ملی، قایق رانی است چرا که سطح وسیعی از آن را خطوط ساحلی ناهموار تشکیل می دهد. اینجا یعنی در آلاسکا، قایق رانان ماجراجو می توانند طبیعت بکر و دست نخورده را از نزدیک تماشا نمایند؛ جایی که یخچال ها به دریا می ٰسند و بقایای عصر یخبندان هنوز باقی است.

ماجراجویی در غارهای کشف نشده پنهان میان آبدره های شگفت انگیز، عبور از میان کوه های یخ شناور بر آب و رویارویی با نهنگ ها و شیرهای دریایی، سفر به این پارک ملی را به یکی از برترین سفرهای تمام دوران زندگی شما تبدیل خواهد نمود.

این پارک ملی یکی از پارک های ملی ایالات متحده آمریکا است. مساحت این پارک در حدود 2700 کیلومترمربع است و در شبه جزیره کنای در آلاسکا قرار گرفته است. این پارک ملی به خاطر آبدره های متعدد و یخچال های طبیعی آن شناخته شده است. یخچال اگزیت یکی از همین یخچال ها است که به وسیله جاده قابل دسترسی است و یک مقصد توریستی محبوب است.

ساحل جنوبی کرت (Crete)

جزیره یونانی کرت، بیش از هزار کیلومتر ساحل با آبی زلال دارد که که برای قایق رانی مناسب است. در بین این هزار کیلومتر، سواحل جنوبی بکر منطقه، یکی از برترین نقاط این جزیره برای قایق رانی و گشت و گذار است. چشم انداز ها کوهستانی منطقه و سواحل ناهموار، غارهای دریایی متعددی را ایجاد نموده است و سواحل شنی صورتی رنگ، قایق رانان را از دهکده ای به دهکده دیگر می کشاند.

جزیره کرت، بزرگ ترین جزیره یونان و پنجمین جزیره بزرگ دریای مدیترانه است. گاهی این جزیره را گهواره تمدن اروپا می نامند. چرا که کانون تمدن مینوسی، قدیمی ترین تمدن شناخته شده در اروپا بوده است. این جزیره به لحاظ فرهنگی نیز منحصربه فرد است و موسیقی و شعر مختص به خود دارد.

پارک ملی گالاپاگوس (Galápagos)

قوانین و مقررات، دسترسی تورهای قایق سواری به زنجیره جزایری که گالاپاگوس را ایجاد نموده است، محدود می نماید. اما با قایق رانی در بهشت چارلز داروین، می توانید از گوشه و کنار این پارک ملی زیبا تماشا کنید.

برای استفاده از سواحل دورافتاده و دور از دسترس باید از مراکزی که مختص ارائه تجهیزات قایق رانی هستند، یاری بگیرید. در این سواحل می توانید کودن ها، لاک پشت های بزرگ، شیرهای دریایی، پنگوئن، ایگوآنای دریایی و بسیاری گونه های خاص و منحصربه فرد را از نزدیک ببینید که فقط در این منطقه و در جزایر دورافتاده دیده می شوند.

این پارک ملی از طرف دولت اکوادور و به منظور حفاظت از جزایر ساخته شده است و اولین پارک ملی اکوادور و میراث جهانی یونسکو است. در سال 2007، یونسکو این پارک ملی را به لیست میراث در معرض خطر، اضافه نمود. عوامل متعددی چون مهاجرت، تجارت و توریستی، زیست بوم این منطقه را تحت تاثیر قرار داده است.

جزایر فیجی

فیجی مجموعه ای از بیش از 300 جزیره است. آب های آرام و کم عمق و زلال و باغ های مرجانی، این منطقه را به بهشتی برای قایق رانان تبدیل نموده است. آب های آرام جنوب اقیانوس آرام به همراه آب و هوای گرجهتی، قایق رانان را ترغیب می نماید تا قایقشان را ترک نمایند و غواصی در این منطقه را نیز تجربه نمایند و از تماشای جهانی زیر آب لذت ببرند.

فیجی یک کشور جزیره ای در اقیانوس آرام جنوبی است. این کشور از 322 جزیره و 533 صخره تشکیل شده است. فقط 106 جزیره آن مسکونی هستند و 87 درصد جمعیت کشور در دو جزیره اصلی زندگی می نمایند. امکانات متعدد غواصی که در این کشور ایجاد شده سبب ورود توریستان زیادی به فیجی شده است.

گالاپاگوس مکزیک

شبه جزیره باخا کالیفرنیا، سواحل زیبا و جزایر متعدد اطراف آن از جمله جزیره اسپریتو سانتو (Espiritu Santo)، اتفاقی گالاپاگوس مکزیک نامیده نشده اند. آب های فیروزه ای و گرم باخا، میزبان گونه های دریایی منحصربه فردی هستند که در هیچ جای دیگر جهان پیدا نمی شوند.

پس از یک روز قایق رانی و لذت بردن از طبیعت اطراف، می توانید در سواحل شنی منتظر غروب آفتاب بنشینید و چشم انداز شگفت انگیز آن را تماشا کنید.

دیواره مرجانی بلیز (Belize)

بیش از 450 جزیره شنی با درختان نخل، بهشت کارائیبی بلیز را ایجاد نموده اند. یک دیواره مرجانی این جزایر را به هم پیوند می دهد؛ دیواره ای که یک جهانی شگفت انگیز دریایی را تشکیل داده است.

صد گونه مختلف مرجان و 500 نوعی ماهی در این دیواره مرجانی زندگی می نمایند که در نوع خود بی نظیر است. غواصی یکی دیگر از تفریحات بی نظیری است که سفر شما به بلیز را کامل می نماید.

خلیج ها لونگ (Ha long)، ویتنام

البته این خلیج یکی از زیباترین و شناخته شده ترین جاذبه های توریستی ویتنام است اما قایق رانان می توانند بهتر از هر توریست دیگری از زیبایی طبیعت این منطقه، بهره ببرند. قایق رانان با فاصله گرفتن از منطقه ها شلوغ که کشتی های گردشی در آن رفت و آمد می نمایند، می توانند از دهکده های ماهیگیری شناور روی آب، جزایر آهکی بزرگ و غارها و آبگیرهای مخفی، بازدید نمایند.

خلیج ها لونگ در شمال شرقی ویتنام قرار گرفته است و میراث جهانی یونسکو است. ویژگی منحصربه فرد این خلیج، وجود هزاران جزیره و کارست سنگ آهکی در شکل ها و مقدار های گوناگون است. این خلیج مجموعه ای از 1960 جزیره کوچک سنگ آهکی را در بر می گیرد.

پارک ملی گراند تیتون

گرچه این منطقه، دریا یا سواحل طولانی ندارد اما قایق رانی در دریاچه جکسون، زیباترین چشم مقدارای کوهستانی و حیات وحش بی نظیری را پیش چشمان شما به نمایش می گذارد. بعلاوه از این طریق به بخش هایی از این پارک ملی دسترسی پیدا می کنید که توریستان، کمتر به آن سر می زنند.

پارک ملی گراند تیتون در استان وایومینگ و در رشته کوه تیتان آمریکا قرار گرفته است. تاریخ حضور انسان در این منطقه به 11 هزار سال قبل برمی شود. علاوه بر قایق رانی این پارک ملی مقصد محبوبی برای بسیاری از ورزش ها و تفریحات فضای باز از جمله پیاده روی، کوه نوردی، صخره نوردی و ماهیگیری است. این منطقه بیش از 320 کیلومتر جهت پیاده روی دارد.

منبع: کجارو / oars.com / theadventurejunkies.com

به "برترین مقاصد گردشگری برای قایق رانی (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مقاصد گردشگری برای قایق رانی (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید