بندر آستارا به شبکه حمل و نقل کانتینری دریای خزر ملحق شد

به گزارش وبلاگ گل یخ، آستارا- محمولات صادراتی کیوی و سیب برای نخستین بار از طریق مجتمع بندری آستارا با کانتینر های یخچالی و با کشتی از طریق دریای خزر به بندر اکتائو در قزاقستان ارسال شدند.

بندر آستارا به شبکه حمل و نقل کانتینری دریای خزر ملحق شد

به گزارش گروه اقتصادی وبلاگ گل یخ، با انجام این عملیات که بعد از ظهر جمعه و با حضور مسئولان انجام شد، بندر آستارا به صورت رسمی به شبکه حمل و نقل کانتینری دریای خزر ملحق شد و بدین ترتیب میزان اشتغال در این بندر به 75 نفر افزایش یافت.

با شکل گیری این دالان جدید، اکنون این امکان برای صادرکنندگان در استان های گیلان، اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی (شمال غرب کشور) فراهم شده تا به طور منظم و مستقیم محمولات خود را از طریق مجتمع بندری آستارا و دریای خزر به بنادر سایر کشور های حوزه دریای خزر (باکو، آستاراخان، ماخاچ قلعه، اکتائو و ترکمن باشی) ارسال کنند.

* ضرورت بهره مندی صادرکنندگان و واردکنندگان از ظرفیت های بندری استار

فرماندار آستارا در جریان این عملیات در جمع وبلاگ گل یخ با بیان اینکه بیش از این حمل و نقل دریایی برای بندر آستارا به صورت کانتینری یخچال دار وجود نداشت، اظهار کرد: این عملیات با همکاری شرکت کشتیرانی دریای خزر، اداره بندر و دریانوردی و شرکت کاوه به خوبی انجام شد.

عباس صابر این اولین محموله کانتینری های یخچال دار است که از بندر آستارا بارگیری می شود و می تواند مزیت های خوبی برای بندر آستارا و منطقه داشته باشد.

وی گفت: عمده صادرات ما در آستارا میوه و تره بار و همچنین محصولاتی است که از سایر استان های دیگر به این شهرستان ارسال می شود و از این قابلیت، صادر کنندگان باید به خوبی بهره مند شوند.

فرماندار آستارا اظهار امیدواری کرد که این فرایند صادراتی تداوم داشته باشد، شرح داد: با یک برنامه ریزی و زمان بندی مناسب صادر کنندگان و وارد کنندگان از این امتیاز در راستای توسعه اقتصادی کشور و منطقه استفاده کنند.

* افزایش 27 درصدی صادرات و واردات کالا در آستارا

مدیر اداره بندر و دریانوردی آستارا نیز در این مراسم با بیان اینکه در حال حاضر این بندر ظرفیت تخلیه و بارگیری 700 هزار تن کالا را دارد، اظهار کرد: امسال حدود 117 هزار تن کالا در بندر آستارا تخلیه و بارگیری شده است که از این مقدار 34 هزار تن واردات و 82 هزار تن صادرات بوده است که نسبت به هفت ماهه سال گذشته حدود 27 درصد افزایش صادرات و واردات داشته ایم.

کیانوش امیری با اشاره به انجام پروژه های خوب و ویژه در بندر آستارا، گفت: لایروبی از جمله پروژه های مهم بندر آستارا است که حدود یک پنجم آن انجام شده است.

وی ادامه داد: ایجاد سه پست برق داخل محوطه در حال انجام است و همچنین محوطه سازی نیز به مقدار 8 هکتار انجام شده و 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیر اداره بندر و دریانوردی آستارا، گفت: اسکله 75 متری در حال ساخت آستارا پیشرفت 80 درصدی دارد که با ساخت و اتمام آن و اضافه شدن به مجموعه بندر و بهره برداری کامل، ظرفیت بندر آستارا به یک میلیون تن خواهد رسید.

وی، ادامه داد: قرارداد ساخت 8 هزار متر مربع انبار انجام شده است که با ساخت و اتمام آن ظرفیت انبار های مسقف در بندر آستارا به 15 هزار مترمربع افزایش پیدا خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "بندر آستارا به شبکه حمل و نقل کانتینری دریای خزر ملحق شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بندر آستارا به شبکه حمل و نقل کانتینری دریای خزر ملحق شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید