بازدید معاون میراث فرهنگی کشور از بناهای تاریخی خوانسار

به گزارش وبلاگ گل یخ، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، روز گذشته 7 تیرماه، محمدحسن طالبیان در سفری یک روزه به استان اصفهان به همراه معاون میراث فرهنگی استان و معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار شهرستان خوانسار، از بناهای تاریخی خوانسار، از جمله خانه تاریخی ابهری، عمارت تاریخی حبیبی و مسجد رییسان بازدید کرد.

بازدید معاون میراث فرهنگی کشور از بناهای تاریخی خوانسار

علی جوزی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خوانسار در حاشیه این بازدید گفت: معاون میراث فرهنگی کشور ضمن بازدید از شرایط موجود بناهای تاریخی شهرستان بر لزوم ترسیم، تدوین و ثبت حریم این بناهای تاریخی تاکید نمود.

او اضافه نمود: در بازدید معاون میراث فرهنگی کشور از بناهای تاریخی شهرستان، مقرر شد تا با توجه به اهمیت و ارزشمند بودن بافت تاریخی شهرستان، در مرحله اول، حریم بناهای تاریخی خوانسار ترسیم و تدوین گردد تا نسبت به تصویب و ثبت آن در استان و در نهایت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اقدام های لازم انجام گردد.

جوزی ادامه داد: بعلاوه در این بازدید مقرر شد تا در مرحله دوم، بناهای تاریخی نیازمند بازسازی اضطراری به ترتیب اولویت تعیین و پس از تامین اعتبارات لازم نسبت به بازسازی آنها اقدام گردد. بعلاوه اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خوانسار موظف شد تا با هماهنگی و نظارت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان نسبت به تمامی ساخت و سازها در بافت تاریخی نظارت کامل و دقیقی داشته باشد و هرگونه ساخت و ساز در این محدوده ها منوط به صدور مجوز از این اداره باشد.

منبع: گردشبان

به "بازدید معاون میراث فرهنگی کشور از بناهای تاریخی خوانسار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید معاون میراث فرهنگی کشور از بناهای تاریخی خوانسار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید