چگونه یک شغل خوب پیدا کنیم؟

به گزارش وبلاگ گل یخ، به جهان یک شغل خوب هستید؟

برای رسیدن به شغلی که در طلب آن هستید کوشش کنید. حتی اگر جایی که دوست دارید با آن کار کنید، احتیاجی به نیرو ندارد، یک درخواست همکاری بنویسید. در اصطلاح تیری در تاریکی رها نموده اید! ولی چه کارهایی باید انجام دهید تا به اطمینان برسید که آن شغل را به دست آورده اید؟ با خبرنگاران همراه باشید تا از این کارها بدانیم.

چگونه یک شغل خوب پیدا کنیم؟

گام اول: باید از سازگاری موقعیت شغلی نو با خصوصیاتتان اطمینان حاصل کنید.

قبل از اینکه بخواهید برنامه ای برای مصاحبه تان ترتیب دهید، با خودتان روراست باشید. آیا واقعا مهارت های اصلی و لازم را برای آن شغل دارید؟ این عنوان شغلی چه مسوولیت هایی در پی دارد؟ آیا تجربه کافی برای این کار را دارید؟ درباره موقعیت شغلی نوتان در اینترنت جست وجو کنید. نگذارید هیچ نقطه ابهامی در رابطه با آن برای شما بماند. اطلاعات شغلی تان را آنقدر افزایش داده که به اطمینان برسید حتی چه چیزی از شما سوال می گردد. پیش از مصاحبه، خود را برای تمام موارد احتمالی آماده کنید حتی از انتظارات شرکت هم پا را فراتر بگذارید!

گام دوم: در انتخاب عنوان رزومه خود را خلاق باشید.

هرچقدر هم که برای رزومه خود انرژی گذاشته و آن را عالی بنویسید، اگر عناوین خوبی برای آن انتخاب نکنید، هیچ فایده ای ندارد. امروزه بسیاری از رزومه ها و درخواست ها به صورت فایل های کامپیوتری هستند. البته حتی اگر کاغذی هم باشد، عنوان نقش مهمی را در آن دارد. برخی از عنوان ها بسیار مایوس کننده است: رزومه، درخواست کار، درخواست همکاری و…. به جای این عناوین تکراری می توان موارد مجذوب کننده بهتری را به کار برد: مهندس اجرایی توانمند، مدیر پرسابقه، فروشنده حرفه ای.

گام سوم: سابقه کاری را با کار نو منطبق کنید.

شاید این جمله به گوشتان خورده باشدبرای گرفتن یک کار در رزومه خود اغراق کنید. می توانید از این جمله یک تفسیر خوب بکنید. بیایید با هم این جمله را به این شکل ادا کنیم: رزومه خود را طوری نوشته که اطلاعات مهم و اساسی قبل از بقیه موارد به چشم خواننده بخورد. اطلاعاتی که رنگ موقعیت شغلی نو را دارد. اگر بتوانید به گونه ای درخواست خود را بنویسید که مدیر آینده تان در عرض پنج ثانیه و فقط با یک روخوانی ساده این درخواست را در ذهنش ذخیره کند، اطمینان داشته باشید شلیک اولتان به هدف خورده است!

حواستان باشد! رزومه شما معین می نماید که درخواست شغل شما کجا برود. روی میز و در کنار برگه های قوی که نامزد آن موقعیت شغلی هستند یا در زباله دان. یک حیله بسیار موثر برای پیروز شدن یک رزومه وجود دارد. اغلب رزومه ها بسیار منظم و در یک فرم معین نوشته می شوند: معینات فردی، سابقه تحصیلی، مهارت ها و سوابق حرفه ای. به جای اینکه مثل بچه های خوب اینها را کنار هم بنویسید، شهامت نشان داده و این الگو را تغییر دهید. رزومه خود را طوری بنویسید که توانایی های شما بدرخشد:

  1. قبل از صفحه اول رزومه، یک صفحه را مدنظر قرار دهید و در آن شرح دهید که چرا شما مناسب ترین گزینه برای این شغل تلقی می شوید.
  2. شغل های مربوط به موقعیت شغلی نوتان را به ترتیب زمانی در این صفحه بنویسید.
  3. در کنار هر سابقه کاری، وظیفه هایی را که برای هر شغل داشته بیان کنید. طوری بنویسید که طرف بداند شما کارتان را خوب انجام داده و می توانید تمام نیازهای شغل نوتان را برآورده کنید.
  4. بقیه رزومه را مانند سابق سر و شکل دهید. در صفحه اول موقعیت خود را به اثبات رسانده و اطلاعات حاشیه ای را در رزومه بیاورید.

گام چهارم: تحقیق در رابطه با شخصی که مصاحبه شما را برعهده دارد.

برای اینکه بتوانید بر طرف مقابل تاثیر بگذارید، باید او را بشناسید. با حجم وسیع ارتباطات و دسترسی که هر شخص به اطلاعات مختلف دارد، پیدا کردن و شناخت یک فرد نمی تواند کار مسئله ای باشد. در اغلب موارد فردی که می خواهد در روز مصاحبه روبه روی شما بنشیند، معین است. با داشتن این اطلاعات، شما می توانید تلاشتان را آغاز کنید.

گام پنجم: وقت را غنیمت شمرده و خودتان را نشان دهید.

پس از آماده کردن رزومه با یک عنوان مجذوب کننده و چشمگیر و به دست آوردن اطلاعات در رابطه با فردی که احتمالا روز مصاحبه با شما روبرو می گردد، دیگر زمان آن است که خودی نشان دهید! یک متن کوتاه آماده کنید که در آن اشتیاقتان را برای همکاری با آن شرکت نشان می دهید. در آن متن یادآور شوید که با توانایی هایی که دارید می توانید در پیروزیت های آینده شرکت نقش موثری ایفا کنید.

منبع: الی گشت

به "چگونه یک شغل خوب پیدا کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه یک شغل خوب پیدا کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید