چگونه با دوربین آماتور فیلم خوبی بگیریم؟

به گزارش وبلاگ گل یخ، فیلمبرداری با دوربین های آماتور

گاهی در سفر در گذر لحظه ها اتفاق هایی می افتد که برترین لحظات زندگی مان است. ثبت این لحظه ها در جایی غیر از حافظه یاری می نماید تا بعدها آن ها را ببینیم و خاطرات لحظات خوشمان را مرور کنیم. حالا که عکس ها و فیلم ها تا این حد مهم هستند باید کاری کنیم تا کیفیت آن ها خیلی خوب باشد و به برترین شکل ممکن گرفته شوند. امروز با مجهز بودن تلفن های همراه به دوربین، همه در هر لحظه ای امکان عکس گرفتن و فیلمبرداری داریم، می خواهیم در این پست به این اشاره کنیم که چگونه می گردد با همین دوربین های آماتور فیلمبرداری کرد و فیلمی خوب گرفت، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

چگونه با دوربین آماتور فیلم خوبی بگیریم؟

گوشی را برای فیلمبرداری آماده کنید

قبل از اینکه فیلمبرداری را آغاز کنید گوشی را در حالت پرواز قرار دهید چون هر گونه تماس ناخواسته می تواند کل فیلمبرداری را با مشکل جدی روبرو کند! مطمئن شوید که باتری شارژ کافی دارد تا کیفیت کارتان خوب گردد. به سراغ تنظیمات دوربین هم بروید و تنظیمات تصاویر با کیفیت را انجام دهید.

به حرکت های دوربین توجه کنید

دوربین های گوشی کوچکند برای همین هر حرکتی سریع کوچکی که انجام دهید با شدت خیلی بیشتری خودش را در فیلم به نمایش می گذارد! پس دوربین را کمتر و آرام تر حرکت دهید.

زاویه درستی داشته باشید

این نکته خیلی خوبی است که باید حتما در هنگام فیلمبرداری آن را بدانید. برای فیلمبرداری گوشی را افقی در دست بگیرید تا هیچ کدام از ظرفیت های قاب تصویر از دستتان در نرود! اینطوری هم می توانید گوشی را راحت تر کنترل کنید و هم در صفحه کامپیوتر و تلویزیون با تصویری برعکس روبرو نمی شوید!

برای فیلمبرداری نور مناسبی داشته باشید

اگر می خواهید فیلم کیفیت خوبی داشته باشد برای فیلمبرداری جای پرنور را انتخاب کنید. اگر وسط ظهر به زیر خورشید بروید کنتراست نامناسب تصویر، کیفیت کار را پایین می آورد البته می توانید گوشی را در زاویه مناسبی قرار دهید و با این کار کیفیت را کمی بهتر کنید. در هر صورت اگر می خواهید فیلم، عالی در بیاید صبح زود و یا عصر را برای فیلمبرداری در نظر بگیرید روزهای ابری و بودن در سایه هم از دیگر کارهایی است که نتیجه کار را عالی می نماید. اگر نوری در کار نیست می توانید از night mode بهره ببرید در این صورت تصویری پرنور و صدا و سفید دارید.

از میکروفون جانبی بهره ببرید

با این میکروفون که روی گوشی تان هست نمی توانید فیلمی با کیفیت صدای خیلی خوبی داشته باشید پس اگر می خواهید کیفیت صدای فیلمتان خوب باشد می توانید از میکروفون جانبی بهره ببرید.

به جای زوم کردن، فاصله را کمتر کنید

اگر می خواهید بر روی کسی یا چیزی زوم کنید بهتر است که به جای اینکه از بزرگ نمایی بهره ببرید فاصله خود با آن را کمتر کنید.

وقتی فیلمبرداری تمام شد فیلمتان را تدوین کنید

احتمالا ابزاری برای تدوین ندارید البته این طبیعی است چون فیلمبرداری حرفه ای نیستید. نگران نباشید می توانید سکانس را بگیرید و فیلمبرداری را کات دهید و منتظر بمانید تا شرایط لازم برای سنکانس بعدی فراهم گردد. با این کار درست است که سکانس بعدی را دیرتر می گیرید اما در عوض کیفیت کارتان بالاتر می رود.

منبع: الی گشت

به "چگونه با دوربین آماتور فیلم خوبی بگیریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه با دوربین آماتور فیلم خوبی بگیریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید