طرح طبیعت گردی جزیره آشوراده در راستای توسعه گردشگری استان گلستان اجرا می شود

به گزارش وبلاگ گل یخ، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، طرح طبیعت گردی جزیره آشوراده در راستای توسعه گردشگری استان گلستان اجرا می شود.

طرح طبیعت گردی جزیره آشوراده در راستای توسعه گردشگری استان گلستان اجرا می شود

محمدرضا کنعانی، مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: براساس تحقیقات و مستندات ارائه شده، اجرا و بهره برداری از این طرح هیچ مشکل زیست محیطی ندارد.

وی گفت: انتخاب سرمایه گذار با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و محیط زیست فقط صلاحیت سرمایه گذار را بررسی خواهد کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان یادآور شد: این جزیره و خلیج گرگان در وسعت جغرافیایی گلستان واقع شده و مباحث مخیط زیستی این منطقه ها و حتی میانکاله که بخشی از آن در گلستان واقع است، از طریق شورای راهبری متشکل از استانداران 2 استان گلستان و مازندران، مدیران کل حفاظت محیط زیست و تعدادی از مدیران مرتبط و تشکل های مردمی مربوطه و فعال در هر 2 استان بررسی می شود.

کنعانی یادآور شد: نظارت رعایت مسائل زیست محیطی اجرای طرح طبیعت گردی آشوراده برعهده اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان است.

وی با بیان اینکه هیچ استانی نباید در جهت توسعه استان دیگر قرار بگیرد، شرح داد: شورای راهبری که برای اولین بار در خصوص پارک ملی گلستان شکل گرفت، با برگزاری جلسات متعدد بسیاری از مسائل این استان با خراسان شمالی را در حوزه مدیریتی برطرف کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: شورای راهبری در واقع برای حسن همجواری است اما تا به امروز جلسه این شورا برای 2 استان گلستان و مازندران تشکیل نشده است.

کنعانی ادامه داد: در حوزه میانکاله 700 هکتار از اراضی گلستان حدود 42 سال قبل از دست استان خارج شده بود اما سال 98 توانستیم این مقدار از اراضی میانکاله در جغرافیای استان را پس بگیریم.

منبع: همگردی

به "طرح طبیعت گردی جزیره آشوراده در راستای توسعه گردشگری استان گلستان اجرا می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح طبیعت گردی جزیره آشوراده در راستای توسعه گردشگری استان گلستان اجرا می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید