شورای امنیت ممنوعیت تسلیحاتی علیه انصارالله یمن را توسعه داد

به گزارش وبلاگ گل یخ، شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه ممنوعیت تسلیحاتی که پیش از این تنها برخی از سران گروه انصارالله را هدف گرفته بود به تمامی این گروه توسعه داد.

شورای امنیت ممنوعیت تسلیحاتی علیه انصارالله یمن را توسعه داد

به گزارش سرویس بین الملل وبلاگ گل یخ، شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز دوشنبه (28 فوریه/9 اسفندماه) با توسعه ممنوعیت های تسلیحاتی علیه انصارالله یمن موافقت کرد.

طبق گزارش رویترز، شورای امنیت قطعنامه پیشنهادی امارات متحده عربی را که خواستار توسعه دادن ممنوعیت های تسلیحاتی اعمال شده علیه شماری از سران انصارالله به کل این گروه بود را به تصویب رساند.

این قطعنامه با 11 رأی مثبت و رأی ممتنع چهار کشور ایرلند، مکزیک، برزیل و نروژ به تصویب شورای امنیت سازمان ملل متحد رسید. کننده امارات گفت که این قطعنامهُ توانمندی های نظامی حوثی ها (انصارالله) را مهار کرده و به سمت متوقف کردن اقدامات تنش آمیز آنها در منطقه حرکت خواهد کرد.

محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن تصویب این قطعنامه را محکوم کرد و از شورای امنیت به دلیل نادیده گرفتن جنایت های ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی انتقاد کرد. او گفت هر ممنوعیت تسلیحاتی که علیه ائتلاف سعودی اعمال نشود فاقد ارزش است.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین ماه سال 1394 کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.

این حملات به نابودی زیرساخت های یمن و توسعه فقر، بیکاری و توسعه بیماری های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است. از زمان آغاز این حملات ده ها هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده اند.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می کنند. بیش از 75 درصد جمعیت یمن در حال حاضر نیازمند نوعی کمک رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، میلیون ها نفر نمی دانند وعده غذایی بعدی شان از کجا تأمین خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "شورای امنیت ممنوعیت تسلیحاتی علیه انصارالله یمن را توسعه داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای امنیت ممنوعیت تسلیحاتی علیه انصارالله یمن را توسعه داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید