شهرهایی که بالاترین حقوق را می دهند

به گزارش وبلاگ گل یخ، بر اساس گزارش های منتشر شده دویچه بانک، در این 10 شهر دنیا مردم بالاترین اندازه حقوق ماهانه را دریافت می نمایند.

شهرهایی که بالاترین حقوق را می دهند

طبق تحقیقات دویچه بانک، میانه حقوق افراد در سانفرانسیسکو از سال 2018 با افزایش 31 درصدی همراه بوده است و تا به امروز این شهر را به پرعایدیترین شهر جهان در امسال تبدیل نموده است.

در سال 2019، شاغلان در سانفرانسیسکو می توانستند به طور میانه ماهانه 6,526 دلار حقوق و دستمزد بگیرند که این رقم 42 درصد بیشتر از عایدی میانه افراد در شهر بزرگی مانند نیویورک بوده است.

در تحلیل دویچه بانک، که عایدی و هزینه های زندگی در 56 شهر جهان را با هم مقایسه نموده است، معین شده است که میانه عایدی در سانفرانسیسکو در پنج سال گذشته 88 درصد افزایش داشته است. در واقع سانفرانسیسکو در میان شهرهایی است که قدرت خرید ساکنان آن نسبت به دیگر مردم جهان در شهرهای دیگر جهان بالاتر است و تقریبا می توان گفت که رفاه اقتصادی نسبتا خوبی دارد.

زوریخ، سوئیس، با میانه عایدی ماهیانه 5,896 دلار، در این لیست در جایگاه دوم قرار گرفته است. این شهر زیبا در سوئیس بعد از 18 سال با کاهش میانه عایدی در پنج سال گذشته روبرو شد و به این خاطر، رتبه نخست لیست پرعایدیترین در جهان را از دست داده است.

شهر نیویورک با میانه عایدی ماهانه 4,612 دلار، سومین شهر پرعایدی در جهان است. افزایش 12 درصد حقوق ماهیانه در نیویورک، به این شهر یاری نموده تا در مکان سوم رتبه بندی قرار بگیرد و خود را در این لیست بالا بکشد.

بوستون و شیکاگو که در آن ها افراد عایدی ماهیانه بالای 4000 دلار دارند، نیز در میان 10 شهر پرعایدی قرار گرفتند.

10 شهر پرعایدی جهان

1. سانفرانسیسکو، آمریکا

  • حقوق ماهانه: 6,526 دلار

2. زوریخ، سوئیس

  • حقوق ماهانه: 5,896 دلار

3. نیویورک، آمریکا

  • حقوق ماهانه: 4,612 دلار

4. بوستون، آمریکا

  • حقوق ماهانه: 4,288 دلار

5. شیکاگو، آمریکا

  • حقوق ماهانه: 4,062 دلار

6. سیدنی، استرالیا

  • حقوق ماهانه: 3,599 دلار

7. اسلو، نروژ

  • حقوق ماهانه: 3,246 دلار

8. کپنهاگ، دانمارک

  • حقوق ماهانه: 3,190 دلار

9. ملبورن، استرالیا

  • حقوق ماهانه: 3,181 دلار

10. لندن، انگلستان

  • حقوق ماهانه: 2,956 دلار

داده ها نشان می دهد که تعدادی از شهرهایی که بالاترین حقوق را به افراد پرداخت می کردند، کاهش عایدی نیز داشته اند. سیدنی، استرالیا، در رتبه ششم این لیست قرار گرفته است؛ اما عایدی ساکنان آن هشت درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و تقریباً 20 درصد کمتر از پنج سال گذشته بوده است. در همین حال عایدی در اسلو از سال 2018 یازده درصد کاهش داشته است و مقدار آن یک سوم پنج سال گذشته بوده است؛ بعلاوه عایدی در لندن نیز 13 درصد کمتر از سال گذشته بوده است.

بیشترین زیان در عایدی سالانه در بوینس آیرس، آرژانتین مشاهده شده است؛ جایی که عایدی در آن با کاهش 45 درصدی روبرو شده است و افراد به طور میانه به صورت ماهانه 527 دلار دریافتی دارند.

حقوق و دستمزد در ژوهانسبورگ، آفریقای جنوبی 26 درصد کاهش یافته است و رقم آن به 1,222 دلار در ماه رسید، در حالی که شهر استانبول ترکیه 31 درصد کاهش عایدی داشته است و ساکنان آن هر ماه 433 دلار دریافتی داشتند.

بر اساس گزارش دویچه بانک، شهرهایی که کمترین عایدی ماهانه را داشتند، قاهره در مصر و لاگوس در نیجریه بوده است که به ترتیب ساکنان قاهره 206 دلار عایدی داشتند و در لاگوس هر ماه 236 دلار به ساکنان آن پرداخت می شد.

اجاره ماهانه

یکی از مواردی که در معین بالا بودن میانگین حقوق و دستمزد تأثیر دارد، هزینه اجاره خانه است. کارمندان و کارگران باید بخشی از حقوق خود را صرف هزینه اجاره خانه نمایند و به این ترتیب این فاکتور می تواند یکی از مهم ترین فاکتورها در معین شهرهای پرعایدی جهان باشد.

هنگ کنگ که به صورت چشمگیری در میان شهرهای گران به شمار می آید، گران ترین شهر برای اجاره یک آپارتمان یک خوابه یا دو خوابه است. عایدی میانه افراد در این شهر زیر 2500 دلار است و این در حالی است که، هزینه اجاره خانه در این شهر معادل 3,685 دلار، 27 درصد بیشتر از هزینه اجاره آپارتمان مشابه در نیویورک، است.

سانفرانسیسکو و نیویورک در رتبه بعدی گران ترین شهرها برای اجاره خانه قرار می گیرند، در حالی که قاهره، بنگلور و دهلی نو مقرون به صرفه ترین شهرها برای اجاره خانه هستند.

1. هنگ کنگ

  • اجاره ماهانه آپارتمان میانه دو خوابه: 3,685 دلار

2. سانفرانسیسکو، آمریکا

  • اجاره ماهانه آپارتمان میانه دو خوابه: 3,631 دلار

3. نیویورک، آمریکا

  • اجاره ماهانه آپارتمان میانه دو خوابه: 2,909 دلار

4. زوریخ، سوئیس

  • اجاره ماهانه برای آپارتمان میانه دو خوابه: 2,538 دلار

5. پاریس، فرانسه

  • اجاره ماهانه برای آپارتمان میانه دو خوابه: 2,455 دلار

عایدی قابل استفاده

سانفرانسیسکو با وجود اینکه یکی از گران ترین شهرهای جهان برای هزینه های مربوط به مسکن است؛ اما با این حال ساکنان آن پس از پرداخت اجاره خانه بیشترین به جای مانده را از عایدی خود دارند.

به گفته محققان، اهالی سانفرانسیسکو پس از پرداخت اجاره خانه از حقوق خود، می توانند 4,710 دلار از عایدی خود را نگه دارند که از آن برای هزینه های ادامه ماه خود استفاده نمایند؛ یعنی 49 درصد بیشتر از آنچه که از حقوق اهالی نیویورک باقی می ماند.

ساکنان زوریخ با به جای مانده 4,626 دلار در ماه پس از پرداخت اجاره، دومین شهر با بالاترین عایدی قابل استفاده هستند. دیگر شهرهای آمریکا از قبیل شیکاگو، بوستون و نیویورک در ادامه لیست پنج شهر برتر با عایدی قابل استفاده قرار می گیرند.

1. سانفرانسیسکو، آمریکا

  • عایدی قابل تصرف بعد از پرداخت اجاره: 4,710 دلار

2. زوریخ، سوئیس

  • عایدی قابل تصرف بعد از پرداخت اجاره: 4,626 دلار

3. شیکاگو، آمریکا

  • عایدی قابل تصرف بعد از پرداخت اجاره: 3,298 دلار

4. بوستون، آمریکا

  • عایدی قابل تصرف بعد از پرداخت اجاره: 3,188 دلار

5. شهر نیویورک، آمریکا

  • عایدی قابل تصرف بعد از پرداخت اجاره: 3,157 دلار

6. سیدنی، استرالیا

  • عایدی قابل تصرف بعد از پرداخت اجاره: 2,615 دلار

7. ملبورن، استرالیا

  • عایدی قابل تصرف بعد از پرداخت اجاره: 2,485 دلار

8. اسلو، نروژ

  • عایدی قابل تصرف بعد از پرداخت اجاره: 2,342 دلار

9. کپنهاگ، دانمارک

  • عایدی قابل تصرف بعد از پرداخت اجاره: 2,285 دلار

10. ولینگتون، نیوزیلند

  • عایدی قابل تصرف بعد از پرداخت اجاره: 2,075 دلار

به گفته دویچه بانک، افرادی که در قاهره مصر، داکای بنگلادش و مانیل مرکز فیلیپین زندگی می نمایند با اینکه هزینه اجاره خانه در این شهرها پایین است، اما عایدی آن ها نهایت پس از پرداخت اجاره به مقدار کمی باقی می ماند و در واقع مقدار استفاده آن ها از حقوق و دستمزد بسیار پایین است.

یکی از فاکتورهای اصلی دویچه برای این آنالیز این بوده است که افراد در نهایت چقدر از شغل خود به دست می آورند و این رقم بعد از کسر اقتصادیات و هزینه مسکن چه میزان می گردد؛ در واقع این یک شاخص مفید برای معین مقدار ثروت یک شهر است.

به طور کلی شهرهایی که بالاترین مقدار عایدی را دارند شهرهایی هستند که در نیم کره شاقتصادی و در اقتصادهای پیشرفته غربی قرار دارند، اما کشورهای پیشرفته در نیمه کره جنوبی مانند استرالیا و نیوزیلند نیز در این لیست سهم بزرگی دارند.

افرادی که در شهرهایی زندگی می نمایند که هزینه های زندگی در آنجا زیاد است، مطمئنا حقوق بالاتری دارند و شهرهای بزرگی مانند سانفرانسیسکو، نیویورک و زوریخ سوئیس از این ویژگی برخوردار هستند. افراد در این شهرها برای اینکه بتوانند زندگی خوبی داشته باشند، همواره در پی فرصت های شغلی و استخدام در شرکت های بزرگ و ثروتمند هستند تا بعد از پرداخت اقتصادیات، هزینه ها و مخارج مقدار پولی که در حقوق آن ها می ماند، کفاف زندگی عالی در شهرهای پرهزینه و بزرگ را بدهد. شاید به این خاطر است که بیشتر افراد در شهرهای آمریکا در پی استخدام در شرکت هایی بزرگی مانند گوگل، مایکروسافت و اپل هستند. این شرکت ها با اینکه حجم کاری زیادی برای آن ها ممکن است داشته باشد، اما در نهایت می توانند مطمئن شوند که از نظر عایدی در حاشیه امنی قرار می گیرند.

منبع: کجارو / cnbc.com

به "شهرهایی که بالاترین حقوق را می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرهایی که بالاترین حقوق را می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید