سفر بر روی جایگاه هواپیمای دو طبقه

به گزارش وبلاگ گل یخ، یک طراح جایگاه هواپیما معتقد است طراحی اش می تواند سفر های مالی را متحول کند. طراحی جایگاه مفهومی هواپیما به وسیله الخاندرو نونز ویسنته در مقیاس کوچک سال گذشته به عنوان یک پروژه دانشگاهی برای این جوان 21ساله در آن موقع شروع شد.

سفر بر روی جایگاه هواپیمای دو طبقه

به گزارش وبلاگ گل یخ به نقل از سی ان ان، این پروژه نامزد جایزه کریستال کابین 2021 جایزه برتر در صنعت هوانوردی شد. پس از آن این ایده به سرعت دنبال شد. از آن موقع، نونیز ویسنته موجی در دنیا هوانوردی ایجاد نموده است. او ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را متوقف نموده است تا پروژه خود را تمام وقت دنبال کند. او در حال مذاکره با خطوط هوایی و شرکت های سازنده جایگاه است.

او سرمایه هنگفتی دریافت نموده که می تواند به وسیله آن این پروژه را توسعه دهد. با این وجود، علیرغم آن که بعضی از نوآوری نونیز ویسنته شگفت زده می شوند بعضی دیگر با نگرانی در خصوص کلاستروفوبیا یا تنگنا هراسی می گویند و معتقدند که احساس این که پای شخصی دیگر زیر جایگاه شما باشد حس خوبی برای مسافران نیست و اشاره می نمایند ایده ویسنته این احساس را به مسافر انتقال می دهد.

نونیز ویسنته در تبادل نظر با بخش سفر شبکه خبری سی ان ان در نمایشگاه 2022 هواپیما های داخلی (AIX) در هامبورگ آلمان جایی که او طراحی خود را به نمایش می گذارد می گوید: من از گوش دادن به نظرات منتقدان و گوش دادن به نظرات بد بیش تر رشد می کنم تا از شنیدن نظرات خوب و گُل هایی که آنان به من پرتاب می نمایند.

طراحی او برای مسافران پرواز های روزمره است. بنابراین، نونیز ویسنته می گوید که مشتاق است بشنود که در پرواز های احتمالی با این نوع جایگاه بازخورد مسافران و شرکت های هواپیمایی مثبت خواهد بود یا منفی. او می گوید: هدف من در اینجا این است که جایگاه های کلاس مالی (اکونومی) را به نفع همه مسافرانی که توانایی پرداخت بلیت های گران تر را ندارند تغییر دهم.

نونیز ویسنته قرار است بازخورد های بیش تری را در هفته جاری دریافت کند. نمایشگاه هواپیما های داخلی (AIX) در هامبورگ یکی از بزرگترین نمایشگاه های هوانوردی دنیا است و او اولین نمونه اولیه طراحی خود را در مقیاس کامل به نمایش می گذارد.

جایگاه طراحی شده به وسیله نونیز وینسته جادار و راحت به نظر می رسد و فضای زیادی برای دراز کردن پا ها در آن وجود دارد. جایگاه های نمونه طراحی شده به وسیله او حرکت نمی نمایند، اما هر کدام در موقعیت های متفاوتی قرار می گیرند تا نشان دهند چگونه می توان دراز کشید. طراحی نونیز ویسنته کابین بالای سر مسافر را از بین می برد. در عوض، او فضایی را بین سطوح بالا و پایین برای مسافران طراحی نموده است تا چمدان های کابین را قرار دهند.

نونیز ویسنته تخمین می زند که حدود 1.5 متر فاصله مسافر نشسته را از بالای هواپیما جدا می نماید. البته این فاصله ممکن است برای افراد قد بلند مشکل ایجاد کند. ناامیدی نونیز ویسنته از کمبود فضای پا انگیزه اصلی طراحی این نوع از جایگاه بود. البته این جایگاه برای کسانی خوب است که به فضا های تنگ اهمیتی نمی دهند و قصد دارند کل پرواز را بخوابند.

جایگاه Chaise Longue در ابتدا برای هواپیمای مفهومی آینده نگرانه Flying-V در نظر گرفته شد یک مفهوم در هواپیمای تازه که در حال حاضر در دانشگاه فناوری دلفت دانشگاه محل تحصیل نونیز ویسنته در حال توسعه است. اکنون او معتقد است که این طرح می تواند در هواپیما های بوئینگ 747 ایرباس ای -330 یا هر هواپیمای پهن پیکر میانه تا بزرگ دیگری پیاده سازی گردد.

ویسنته معتقد است که طراحی او می تواند به واقعیت تبدیل گردد، اما اذعان دارد که ایده های غیر عادی درباره جایگاه هواپیما نیازمند طی کردن فرایند طولانی برای تایید هستند و قوانین و مقررات سخت گیرانه صنعت هوانوردی می تواند به مانعی در این راستا تبدیل گردد. به علاوه جایگاه های بخش مالی یا اکونومی هواپیما حتی در صورت ارائه ایده های بسیار زیادی به وسیله طراحان در دهه های اخیرا واقعا تغییر ننموده است.

نونیز ویسنته اذعان می نماید: یکی از نظراتی که من زیاد می شنوم این است که اگر جایگاه خراب نیست چرا آن را عوض کنید؟ بنابراین، اگر مسافران هم چنان با بدترین جایگاه های کلاس مالی پرواز می نمایند چرا می خواهیم گزینه بهتری به آنان بدهیم؟ چرا که شرایط فعلی نیز باعث عایدیزایی می گردد. این موضوع (عایدی زایی) و نه بهتر کردن پرواز شما هدف اصلی شرکت های هواپیمایی است.

منبع: فرارو

به "سفر بر روی جایگاه هواپیمای دو طبقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر بر روی جایگاه هواپیمای دو طبقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید