سد کرد آباد یکی از جاذبه های طبیعی استان زنجان به شمار می رود

به گزارش وبلاگ گل یخ، جاذبه ها/ براساس آخرین خبرهای واصله، سد کرد آباد یکی از جاذبه های طبیعی استان زنجان به شمار می رود.

سد کرد آباد یکی از جاذبه های طبیعی استان زنجان به شمار می رود

سد طبیعی کرد آباد شهرستان طارم در قسمت شرق شهر آب بر در فاصله 5 کیلومتری این شهر قرار گرفته است و محیطی مجذوب کننده و دیدنی برای علاقمندان به طبیعت هست. این دریاچه در ارتفاع 740 متری از سطح دریا واقع بوده و طول آن در حدود 1 کیلومتر و عرض آن 200 متر است. این منطقه دو دریاچه بزرگ و کوچک دارد که در ادامه باغ های کرد آباد در مسیر دره واقع هستند و فاصله آنها تا روستای کردآباد در حدود 10 کیلومتر بوده که 7 کیلومتر آن مسیر قابل تردد وسایل نقلیه و 3 کیلومتر پیاده روی است. در مسیر دریاچه ها آبشارهای زیبای زیادی وجود دارند که طراوت خاصی را به منطقه بخشیده اند.

سد طبیعی کرد آباد در پی زلزله هولناک 31 خرداد سال 1369 شمال و شمال غرب کشور و در اثر رانش زمین و ریزش کوه و بسته شدن مسیر رود در شهر آب بر مرکز شهرستان طارم بوجود آمده است. این سد طبیعی و زیبا به لحاظ موقعیت استثنایی و سکوت حاکم بر محدوده آن به محلی نادر و شگفت انگیز برای سرگرمی و گشت و گذار گردشگران تبدیل شده است. کمی بالاتر از این منطقه هم یک سد طبیعی دیگری قرار گرفته است که مسیر زیبایی دارد و درختان ارس بین راه در اثر زلزله بر روی هم خم شده و چشم انداز قشنگی را بوجود آورده اند.

منبع: همگردی

به "سد کرد آباد یکی از جاذبه های طبیعی استان زنجان به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سد کرد آباد یکی از جاذبه های طبیعی استان زنجان به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید