خبرنگاران اسکار 2021 نصیب کدام نامزدها می گردد؟

به گزارش وبلاگ گل یخ، تهران- خبرنگاران- با نزدیک شدن به موعد برگزاری نودوسومین دوره جوایز اسکار، بازار حدس درباره برندگان حسابی داغ است و در بیشتر پیش بینی ها، نام سرزمین خانه به دوش ها ساخته کلویی ژائو به عنوان برنده عظیم این رویداد مهم سینمایی مطرح می گردد.

خبرنگاران اسکار 2021 نصیب کدام نامزدها می گردد؟

به گزارش خبرنگار فرهنگی وبلاگ گل یخ، آموزشگاه اسکار پس از ماه ها تاخیر به دلیل شیوع کرونا، سرانجام بامداد فردا (6 اردیبهشت) طی مراسمی در یونیون استیشن لس آنجلس برندگان نودوسومین دوره از جوایز اسکار را اعلام می نماید.

در این روزهای باقی مانده تا اعلام نتایج، تنور برآورد ها درباره برندگان داغ است و بیشتر تارنماها و مجلات سینمایی به رسم هر سال فهرستی پیش فرض از برندگان منتشر می نمایند. هفته نامه اینترتیمنت ویکلی نیز با یک جمع بندی از فصل جوایز سینمایی و در نظر دریافت سلیقه متغیر تیم رای دهندگان اسکار، فهرستی از نامزدهایی که بیشترین شانس دریافت اسکار را دارند تهیه نموده است که در ادامه به آن می پردازیم.

اسکار بهترین فیلم

نامزدها:

پدر

یهودا و مسیح سیاه

منک

میناری

سرزمین خانه به دوش ها

زن جوان آینده دار

صدای متال

دادگاه شیکاگو هفت

فیلم جاده ای سرزمین خانه به دوش ها از کلویی ژائو به عنوان اولین فیلمی که همزمان هم شیر طلایی جشنواره ونیز و هم جایزه بهترین فیلم جشنواره بین المللی فیلم تورنتو از نگاه تماشاگران را از آن خود کرد، از همان ابتدا به عنوان یکی از بخت های عظیم برد جایزه اسکار شناخته می شد.

این فیلم در ادامه جایزه بهترین فیلم این دوره از جوایز گلدن گلوب، جایزه انتخاب منتقدان و انجمن تهیه نمایندگان آمریکا را نیز از آن خود کرد و حالا با اطمینان می توان گفت در مراسم صبح دوشنبه اسکار بهترین فیلم سال را به خانه می برد.

بهترین بازیگر نقش اول مرد

نامزدها:

ریز احمد برای فیلم صدای متال

چادویک بوزمن برای بلک باتم ما رینی

آنتونی هاپکینز برای پدر

گری اُلدمن برای منک

استیون یون برای میناری

تنها چیز قطعی که درباره اسکار سال جاری وجود دارد این است که چادویک بوزمن ستاره فقید هالیوودی که سال گذشته در 43 سالگی بر اثر سرطان روده درگذشت، سال جاری با شایستگی تمام اولین اسکار خود را دریافت می نماید. این که وی پس از مرگش جایزه گرفته ممکن است کمی تلخ باشد اما با این حقیقت که نقش آفرینی او در فیلم بلک باتم ما رینی شایسته این افتخار بود، منافاتی ندارد. بوزمن برای بازی در این نقش تا به امروز جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از رویدادهای معتبری چون گلدن گلوب، انتخاب متقدان و جایزه انجمن بازیگران آمریکا را از آن خود نموده و به زودی با دریافت یک جایزه اسکار، افتخار خود را تکمیل خواهد نمود.

بهترین بازیگر نقش اول زن

نامزدها:

ویولا دیویس برای بلک باتم ما رینی

آندرا دی برای آمریکا علیه بیلی هالیدی

ونسا کربی برای تکه های یک زن

فرانسیس مک دورمند برای سرزمین خانه به دوش ها

کری مولیگان برای زن جوان آینده دار

هر سال با توجه به شمای کلی جوایز سالانه سینمایی، پیش بینی برنده اسکار در این شاخه کار راحتی بود اما سال جاری ویولا دیویس جایزه انجمن بازیگران آمریکا را برد، آندرا دی گلدن گلوب گرفت، کری مولیگان برنده جایزه انتخاب منتقدان شد و ونسا کربی و فرانسیس مک دورمند نامزد بفتا شدند.

اگر جایزه انجمن بازیگران آمریکا را به عنوان معیار در نظر بگیرید، ویولا دیویس اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را برده و تاریخ ساز می گردد زیرا در این صورت برای اولین بار در تاریخ اسکار هر چهار برنده شاخه بازیگری رنگین پوست خواهند شد (چادویک بوزمن: اسکار بهترین بازیگر مرد، ویولا دیویس: اسکار بهترین بازیگر زن، دنیل کالویا: اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، یوجونگ یون: اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن). اما براساس پیش بینی های اینترتیمنت ویکلی، کری مولیگان که برخلاف ویولا دیویس و فرانسیس مک دورمند تا به امروز برنده جایزه اسکار نشده، سال جاری برای بازی خوبی که از ابتدا تا انتهای فیلم زن جوان آینده دار از خود ارائه داد این جایزه را به خانه می برد.

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد

نامزدها:

ساشا بارون کوهن برای فیلم دادگاه شیکاگو هفت

دانیل کالویا برای یهودا و مسیح سیاه

لزلی اودوم جونیوز برای یک شب در میامی

پل راچی برای صدای متال

کیت استنفیلد برای یهودا و مسیح سیاه

دانیل کالویا پس از برد جوایز گلدن گلوب، حلقه انتخاب منتقدان و انجمن بازیگران آمریکا شانس بالایی برای دریافت جایزه اسکار در این شاخه دارد. فیلم یهودا و مسیح سیاه در واقع یک ویترین بازیگری برای کالویاست. او در نقش فرد همپتون رئیس حزب پلنگ سیاه با مهارت تمام بین تک گویی های همپتون انقلابی و لحظات آسیب پذیری او به عنوان یک انسان، توازن برقرار می نماید. شانس این که کیت استنفیلد، همبازی کالویا در فیلم یهودا و مسیح سیاه، رای داوران را از او بدزدد بسیار پایین است. این که استنفیلد چطور به فهرست نامزدهای این شاخه از جوایز اسکار هنوز جای سوال دارد.

بهترین بازیگر نقش مکمل زن

نامزدها:

ماریا باکالووا برای بورات 2

گلن کلوز برای مرثیه هیل بیلی

اولیویا کلمن برای پدر

آماندا سایفرید برای منک

یوجونگ یون برای میناری

رقابتی که در ابتدا تصور می شد، سخت ترین پیش بینی اسکار سال جاری باشد، حالا تکلیفش از روز هم روشن تر است. ابتدا این طور به نظر می رسید سایفرید در این رقابت پیشتاز است اما در جوایز انجمن بازیگران آمریکا باخت و به نوعی از گردونه رقابت حذف شد. پس از آن نگاه ها به سمت ماریا باکالووا رفت که به خاطر کاری که با رودی جولیانی در فیلم بورات نموده بود، خیلی خبرساز شد. همچنان این احتمال هم وجود داشت در لحظه آخر ورق برگردد و گلن کلوز و اولیویا کلمن جای پای خود را در اسکار محکم نمایند.

امایوجونگ یون ستاره فیلم میناری با بردن جایزه انجمن بازیگران آمریکا به برآورد ها سرانجام داد و در آستانه تبدیل به اولین بازیگر کره ای نهاده شد که اسکار می گیرد.

بهترین کارگردان

نامزدها:

توماس وینتربرگ برای یک دور دیگر

دیوید فینچر برای منک

لی ایزاک چانگ برای میناری

کلویی ژائو برای سرزمین خانه به دوش ها

امرالد فنل برای زن جوان آینده دار

کلویی ژائو در سرزمین خانه به دوش ها علاوه بر یک بازی در سطح جایزه اسکار از فرانسیس مک دورمند، از بازیگران غیرحرفه ای و عشایر واقعی نقش های تاثیرگذار گرفته است و بیشترین اقبال را برای دریافت جایزه اسکار بهترین کارگردانی دارد. اگر ژائو سال جاری اسکار بگیرد پس از کاترین بیگلو دومین زن کارگردان برنده جایزه اسکار خواهد شد و اولین زن آسیایی که این جایزه را از آن خود می نماید.

بهترین فیلمنامه اقتباسی

بورات 2 از ساشا بارون کوهن، آنتونی هاینز، دن سوییمر، پیتر بینهام، اریکا ریوینوجا، دن مزر، جنا فریدمن، لی کرن

پدر از کریستوفر همپتون و فلورین زلر

سرزمین خانه به دوش ها از کلویی ژائو

یک شب در میامی از کمپ پاورز

ببر سفید از رامین بحرانی

اگرچه دریافت جوایز انجمن نویسندگان آمریکا تضمینی برای برد جایزه اسکار نیست، سال گذشته هم جوجو خرگوشه و هم انگل از این انجمن جایزه دریافتد و برنده اسکار هم شدند. بنابراین بهتر است برای پیش بینی برنده اسکار بهترین فیلمنامه به نتایج این جایزه هم نگاهی بیندازیم: فیلمنامه بورات 2 که هشت نویسنده دارد، جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی هفتادوسومین دوره از این جوایز را از آن خود کرد اما در جایی که براساس مقررات این انجمن، نه سرزمین خانه به دوش ها و نه پدر در این رقابت شرکت نداشتند.

براساس پیش بینی های اینترتیمنت ویکلی، فیلم سرزمین خانه به دوش ها که محتوای منبع غیر داستانی خود را با کمترین میزان دیالوگ و به طرز تحسین برانگیزی اقتباس نموده است، اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی سال را از آن خود خواهد نمود. هرچند کمپ پاورز که در عرض یک سال دو فیلمنامه روح و یک شب در میامی را نوشته هم مستحق دریافت این جایزه است.

بهترین فیلمنامه اورجینال

نامزدها:

یهودا و مسیح سیاه از ویل برسون و شاکا کینگ

میناری از لی ایزاک چانگ

زن جوان آینده دار از امرالد فنل

صدای متال از داریوش و ابراهام ماردر

دادگاه شیکاگو هفت از آرون سورکین

براساس پیش بینی خبرنگار اینترتیمنت ویکلی، امرالد فنل برای فیلم زن جوان آینده دار برنده بهترین فیلمنامه اورجینال خواهد شد زیرا آموزشگاه اسکار به کارگردانانی که همزمان فیلمنامه هم می نویسند، ارادت خاصی دارد و این که فنل در بخش اسکار بهترین کارگردانی هم نامزد شده می تواند به نفعش باشد. اگر فنل این جایزه را ببرد، پس از دیابلو کودی که در سال 2007 برای فیلم جونو جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اورجینال را دریافت کرد، تنها بانویی می گردد که این جایزه را به خانه می برد.

بهترین انیمیشن

نامزدها:

به پیش

روی ماه

شان گوسفنده: فارماگدون

روح

ولف واکرز

یک فیلم برای این که بتواند فراوریات دیزنی و پیکسار را در رقابت برای اسکار بهترین انیمیشن پشت سر بگذارد، باید خیلی خاص باشد. در یک دهه گذشته تنها دوبار این رخ داده است. ولف واکرز با ایده ناب، سبک خیال گونه و داستان جذابی که دارد می توانست آن فیلم باشد اما انیمشین روح از پیکسار تا به امروز تمام جوایز سالانه در حوزه انیمیشن را از آن خود نموده و احتمالا به زودی جایزه اسکار را هم به مجموعه افتخاراتش اضافه خواهد نمود.

پیش بینی هفته نامه اینترتیمنت ویکلی از برندگان دیگر شاخه های اسکار به توضیح زیر است:

بهترین مستند: زمان

بهترین فیلم بین المللی: یک دور دیگر

بهترین تدوین: صدای متال

بهترین فیلمبرداری: سرزمین خانه به دوش ها

بهترین صدابرداری: صدای متال

بهترین موسیقی اورجینال: روح

بهترین ترانه اورجینال: یک شب در میامی

بهترین طراحی لباس: بلک باتم ما رینی

بهترین گریم و آرایش مو: بلک باتم ما رینی

بهترین طراحی فراوری: منک

بهترین جلوه های ویژه: انگاشته

بهترین پویانمایی کوتاه: هر اتفاقی بیفتد دوستت دارم

بهترین لایواکشن کوتاه: اتاق نامه

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران اسکار 2021 نصیب کدام نامزدها می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اسکار 2021 نصیب کدام نامزدها می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید