تشدید اجرای پروتکل های بهداشتی در پایانه ها

به گزارش وبلاگ گل یخ، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیرعامل سازمان پایانه های شهرداری مشهد گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامتی زائران و مجاوران اجرای پروتکل های بهداشتی در پایانه ها افزایش یافت.

تشدید اجرای پروتکل های بهداشتی در پایانه ها

جلال قربانی با اعلام این خبر اظهار کرد: خاتمهه های مسافربری مشهد به عنوان مفاصل ارتباطی حمل ونقل جاده ای درون و برون شهری و به دلیل حجم تردد در این بخش از اهمیت ویژه ای برخوردار است، لذا کوشش بسیاری برای ایجاد محیطی ایمن و بهداشتی برای مسافران در این حوزه از سوی سازمان انجام می گردد.

وی با بیان اینکه طی یک سال گذشته فعالیت های بسیار مناسبی برای ایجاد محیطی ایمن، بهداشتی و عاری از خطرات کرونایی برای مسافران در خاتمهه های مسافربری شهرداری مشهد صورت گرفته است، اضافه کرد: اکنون با توجه به قرمز شدن شرایط شیوع کرونا در شهر مشهد و بیشتر شهرهای کشور اقدامات مرتبط با رعایت پروتکل های بهداشتی در کلیه خاتمهه های مسافربری شهرداری مشهد شدت بیشتری گرفته است.

مدیرعامل خاتمهه های مسافربری شهرداری مشهد عنوان نمود: بر همین اساس مسافران درابتداء ورود به سالن های خاتمهه از سوی ماموران حفاظت فیزیکی پایش و تب سنجی می شوند.

قربانی توضیح داد: همچنین تعداد زیادی دستگاه های ضدعفونی نماینده دست در نقاط مختلف از جمله درهای ورودی، سالن های انتظار و ... برای استفاده مسافران مستقر شده است.

وی اعلام نمود: ناوگان حمل ونقل درون شهری نیز در مکان های معین و با رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله ضدعفونی کردن ناوگان و رعایت فاصله گذاری مناسب نسبت به خدمات رسانی اقدام می نمایند.

مدیرعامل خاتمهه های مسافربری شهرداری مشهد، ادامه داد: مسافرانی که قصد سفر به وسیله خاتمه های شهرداری مشهد را دارند هنگام ورود به خاتمهه کنترل و ملزم به استفاده از ماسک می شوند و پس از تب سنجی به آن ها اجازه ورود به سالن ها داده می گردد.

قربانی گفت: با توجه به حذف فروش بلیط حضوری در خاتمهه های مسافربری، مسافران باید قبل از حضور در خاتمهه بلیت خود را به وسیله درگاه های الکترونیک و یا آژانس های مسافرتی تهیه نمایند و پس از دریافت بلیت الکترونیکی حاوی کیو آرکد از محل گیت های کنترل که بدون دخالت عوامل انسانی انجام می گردد، وارد سالن انتظار و سکوهای سوار شدن مسافر شوند.

وی با بیان اینکه این موضوع در راستای جلوگیری از ورود افراد غیر مسئول و همراهان مسافرین و پیشگیری از شلوغی سالن ها انجام می گردد، توضیح داد: در کنار این اقدامات برنامه ضدعفونی مکان های مورد استفاده مسافران و زائرین در بازه های زمانی معین در طول روز نیز به صورت مداوم انجام می گردد که این اقدامات طی چند روز گذشته تشدید شده است.

مدیرعامل سازمان خاتمهه های شهرداری مشهد ادامه داد: همچنین در تمامی مکان هایی که مسافرین در آن حضور دارند برچسب و نشان های مخصوص فاصله گذاری اجتماعی نصب شده است.

قربانی اضافه کرد: نمایشگرها و تابلوهای اطلاع رسانی مستقر در خاتمهه های مسافربری نیز با پیغام های بهداشتی، نکات و دستورالعمل های جلوگیری از انتشار ویروس کرونا را به اطلاع مسافران می رسانند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، وی گفت: از مسافرین محترم درخواست می گردد در این شرایط از سفرهای غیرضروری خودداری نموده و در صورت ضرورت انجام سفر با استفاده از سامانه های اینترنتی فروش بلیط و یا آژانس های مسافرتی اقدام به خرید بلیت نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تشدید اجرای پروتکل های بهداشتی در پایانه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید اجرای پروتکل های بهداشتی در پایانه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید