اصلاح شیوه ثبت نام خودرو و مدیریت تقاضا برای حذف دلالان از بازار

به گزارش وبلاگ گل یخ، برای مدیریت تقاضا در بازار خودرو محدودیت هایی در ثبت نام اعمال شد تا محصول به دست مصرف کننده واقعی برسد.

اصلاح شیوه ثبت نام خودرو و مدیریت تقاضا برای حذف دلالان از بازار

به گزارش خبرنگار، رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات در برنامه گفت و گوی 18:30 شبکه خبر شرح داد: در روزهای اخیر با گزارش های مردمی، توانستیم حدود 800 خودرو احتکار شده را در پارکینگ های مختلف کشف کنیم.

او افزود: در خصوص میزان انبارهای متخلف هنوز آمار شفاف در دست نداریم اما در پی گیری های چند روز اخیر مشخص شده خودروهایی در انبارها موجود است که تولید سال 97 بوده و هنوز پلاک نشده اند. 90 درصد این خودروها مربوط به دو خودروساز ایران خودرو و سایپا می شود که در پارکینگ های رسمی و غیر رسمی موجود است.

رایگانی شرح داد: صاحب یک پارکینگ متخلف کشف شده ادعا کرده که این محصولات مربوط به کنندگی های فروش هستند که این ادعا باید بررسی شود.

این مقام مسئول درباره روش های نظارتی گفت: در حال حاضر اصلی ترین اقدام ما حضور مستقیم در انبارها و پارکینگ های نگهداری خودروهای صفر است.

او تاکید کرد: خواهش ما از خودروسازان اصلاح نحوه ثبت نام است چراکه طی یک سال گذشته ثبت نام در مدت 5 ثانیه تمام می شد و دلال ها با دریافت مبلغی ثبت نام می کردند. همچنین باید بر فروش فوری و تحویل فوری محصولات نظارت شود.

رایگانی شرح داد: 30 هزار خودرو متعلق به دو خودروساز در پارکینگ ها موجود است که اگر به بازار می آمد حضور دلال ها اینقدر تاثیرگذار نبود و التهاب ایجاد نمی شد.

او افزود: کالای تولید داخل باید با احترام تقدیم مردم شود و خودروسازان باید فرایند دسترسی به خرید را تسهیل کنند.

در ادامه احمدی معاون بازرسی سازمان حمایت گفت: به دنبال التهاباتی که در بازار ایجاد شد برنامه ریزی انجام گرفت و کارگروه تنظیم بازار مصوبه ای تصویب کرد تا در 3 مقطع بازار خودرو کنترل شود.

او افزود:در مقطع تولید مقرر شد خودروسازان تولید را تا یک میلیون و 200 هزار دستگاه افزایش دهند.

احمدی ادامه داد: در بخش مدیریت عرضه مقرر شد شیوه ثبت نام تغییر کند و اصلاح شود و در حوزه مدیریت تقاضا در بازار هم محدودیت هایی در ثبت نام اعمال شد تا مصرف کننده واقعی، خریدار خودرو باشد.

در ادامه باقری قائم مقام فروش شرکت سایپا با رد انبار 30 هزار خودرو در پارکینگ های سایپا گفت: خودروهای در پارکینگ مانده سایپا کمتر از 20 هزار دستگاه است که بخشی از آن مربوط به خودروهای ناقص بوده و بخشی هم منتظر دریافت تایید یورو4 هستند و هیچ خودرویی بدون دلیل در انبارها نگه داشته نشده اند.

او افزود: شرکت سایپا از بهمن سال گذشته 100 هزار خودرو فاکتور کرده و خودروهای تحویلی این شرکت امسال60 درصد بیشتر از سال گذشته بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اصلاح شیوه ثبت نام خودرو و مدیریت تقاضا برای حذف دلالان از بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصلاح شیوه ثبت نام خودرو و مدیریت تقاضا برای حذف دلالان از بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید