نیروهای آمریکا یک کاروان نظامی جدید را به خاک سوریه وارد کردند

به گزارش وبلاگ گل یخ به نقل از اسپوتنیک، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از منابع ناشناس محلی گزارش داد که نیروهای آمریکایی مستقر در سوریه یک کاروان نظامی جدید را از خاک عراق و از طریق گذرگاه مرزی غیرقانونی ولید به خاک سوریه وارد کردند.

نیروهای آمریکا یک کاروان نظامی جدید را به خاک سوریه وارد کردند

طبق گزارش سانا، این کاروان شامل حدود 40 دستگاه خودروی نظامی به همراه خودروهای زرهی است.

منابع آگاه در مصاحبه با سانا اعلام کردند که این کاروان جنگ افزار، مهمات، تجهیزات لجستیکی، و سردخانه هایی را از عراق به پایگاه نظامی آمریکا در استان الحسکه منتقل می کند.

البته در سال میلادی جاری، این نخستین بار نیست که نیروهای نظامی آمریکا مستقر در سوریه اعزام کاروان هایی را برای انتقال تجهیزات و جنگ افزار از عراق به پایگاه های نظامی خود در سوریه ترتیب داده اند. نیروهای آمریکایی به رغم فقدان مبنایی قانونی برای حضور نظامی خود در خاک سوریه و همچنین عدم دعوت دولت قانونی دمشق یا فرمان شورای امنیت سازمان ملل، همچنان به صف آرایی خود در استان های شرقی سوریه ادامه می دهند.

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا دو بار خروج نیروهای آمریکا از خاک سوریه را وعده داد؛ وعده ای که هرگز محقق نشد. دولت قانونی سوریه بارها آرایش نیروهای نظامی آمریکا در خاک خود را غیرقانونی خوانده و هدف این اشغال نظامی را غارت منابع طبیعی سوریه به ویژه نفت از استان های نفت خیز شرق این کشور می داند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نیروهای آمریکا یک کاروان نظامی جدید را به خاک سوریه وارد کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروهای آمریکا یک کاروان نظامی جدید را به خاک سوریه وارد کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید