تورم ماهیچه ، جدیدترین عارضه ابتلا به کرونا

به گزارش وبلاگ گل یخ، خبرگزاری خبرنگاران- نتایج به دست آمده از یک آنالیز تازه نشان می دهد، ابتلا به کرونا می تواند عارضه ای ایجاد کند که تا به امروز به آن اشاره نشده است.

تورم ماهیچه ، جدیدترین عارضه ابتلا به کرونا

به گزارش وبلاگ گل یخ؛ نتایج به دست آمده از یک آنالیز نو نشان می دهد، ابتلا به کرونا می تواند باعث تورم ماهیچه های فرد تا بیش از 60 درصد گردد.

کارشناسان از 18 بیمار بیوپسی گرفتند تا تأثیر کرونا را بر عضلات آنالیز نمایند؛ آن ها دریافتند که 4 نفر از این افراد دچار تورم شدید عضلات بودند؛ کشف این علامت در بیماران کرونا، محققان را حیرت زده کرد.

بیوپسی یا نمونه برداری روشی برای آنالیز دقیق تر بافت های بدن است که مشکوک به ابتلا به بیماری هستند. زمانی که آزمایش های اولیه غیرطبیعی بودن قسمتی از بدن را نشان دهند، پزشک درخواست بیوپسی می نماید.

داده ها نشان می دهد، کوچک شدن عضلات در بیماران بدحال شایع تر است؛ به گفته محققان، این حالت ممکن است یک پاسخ ایمنی شدید باشد، به طورکلی ماهیچه ها می توانند تا 60 درصد در بعضی از بیماران کووید 19 متورم شوند.

به گفته تیمی از بیمارستان جسا در هاسالت، بلژیک، پاسخ ایمنی به کرونا به میتوکندری ها، نیروگاه های سلولی آسیب می زند و در نهایت باعث متورم شدن ماهیچه ها می گردد.

تون مستین، نویسنده اصلی این پژوهش می گوید، این نوع تورم می تواند منجر به از بین رفتن فیبر های عضلانی گردد، اما افزایش مقدار ماهیچه احتمالا فقط یک علامت موقتی است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "تورم ماهیچه ، جدیدترین عارضه ابتلا به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورم ماهیچه ، جدیدترین عارضه ابتلا به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید