اعلام حمایت ناتو از دولت افغانستان همزمان با بن بست مذاکرات بین الافغانی

به گزارش وبلاگ گل یخ، در حالیکه مذاکرات بین الافغانی با بن بست روبرو است نماینده ناتو در افغانستان گفت که این سازمان از برنامه های دولت در فرایند صلح حمایت می نماید.

اعلام حمایت ناتو از دولت افغانستان همزمان با بن بست مذاکرات بین الافغانی

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ گل یخ، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان و استفانو پونتیکورو نماینده غیرنظامی ناتو در افغانستان در ملاقات با یکدیگر درباره فرایند صلح گفتگو کردند.

براساس بیانیه منتشر شده توسط ارگ ریاست جمهوری افغانستان، دو طرف همچنین درباره تقویت و تجهیز نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان و حمایت سازمان ناتو از برنامه های دولت بویژه در زمینه صلح، بحث و گفت وگو کردند.

پونتیکورو تاکید نمود که سازمان ناتو در کنار نیروهای امنیتی افغان به همکاری با آن ها ادامه می دهد.

ناتو در حالی بر حمایت از برنامه های کابل در فرایند صلح حمایت تاکید می نماید که دولت فرایند آزادی زندانیان جنجالی طالبان که لویه جرگه مشورتی صلح به آزادی رأی داده بود را متوقف کرده است.

دولت افغانستان دلیل این توقف را عدم آزادی زندانیان دولتی توسط طالبان اعلام کرده اما این گروه تاکید دارد که تمام تعهداتش در توافقنامه قطر را اجرا کرده و یکهزار زندانی دولت را نیز آزاد کرده است.

کیت کلارک مدیر شبکه تحلیلگران افغانستان بر این باور است که اشرف غنی بطور عامدانه مذاکرات صلح با طالبان را به تاخیر می اندازد چرا که منتظر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است و امید به پیروزی جو بایدن نامزد حزب دموکرات دارد.

کارشناسان با اشاره به توقف فرایند آزادی زندانیان هشدار می دهند که به تاخیر انداختن فرایند صلح توسط دولت افغانستان خطر فروپاشی این کوشش ها را در پی دارد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "اعلام حمایت ناتو از دولت افغانستان همزمان با بن بست مذاکرات بین الافغانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام حمایت ناتو از دولت افغانستان همزمان با بن بست مذاکرات بین الافغانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید